#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: موسسات خیریه و نیکوکاری نقش موثری در تامین نیازها و اشتغالزایی جامعه هدف دارند که توانمندسازی این موسسات باید در دستور کار مدیران باشد.

جواد قناعت روز پنجشنبه در بازدید از کارگاه تولیدی حمایتی دستان پرتوان وابسته به موسسه خیریه حضرت رسول (ص) که به مناسبت هفته بهزیستی در بیرجند انجام شد، افزود: پای مدیران به موسسات خیریه باید بیشتر باز شود و مدیران با سرکشی از این حوزه‌ها مسائل و مشکلات را بررسی کنند.

وی گفت: محصولات این کارگاه‌های حمایتی باید مورد توجه ویژه در زمینه بازاریابی و فروش قرار گیرد و تسهیل در این روند در اولویت باشد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: تسهیلات مورد نیاز موسسات خیریه با اولویت پیگیری شود تا خللی در روند اقدامات خیرخواهانه و عام‌المنفعه صورت نگیرد.

وی درباره درخواست کمک به احداث سایت کارگاهی این موسسه که ۳۰ درصد آن توسط خیرین تقبل شده است، قول مساعد و به مدیران مربوطه دستور داد پس از آغاز و تکمیل ۳۰ درصد مورد تقبل خیرین در سایت کارگاهی نسبت به تامین ۷۰ درصد اعتبار مورد نیاز اقدام کنند.

کارگاه تولیدی حمایتی دستان پرتوان در سال ۱۳۸۵ و با اخذ مجوز از کمیسیون صدور پروانه‌های بهزیستی آغاز به کار کرد.

در حال حاضر ۳۲ بانوی دارای معلولیت تحت حمایت بهزیستی در این کارگاه مشغول فعالیت هستند و در بخشی از مجموعه نیز بانوانی از اتباع افغانستان به عنوان زنان نیازمند و سرپرست خانوار با مهارتی که در مجموعه کسب کرده‌اند، فعالیت دارند.

در حال حاضر ۳۲ بانوی دارای معلولیت در این کارگاه‌ها در زمینه تولید لباس کار کارخانجات، فرم مدارس، گیوه، حوله، روپوش‌های بیمارستانی و گبه مشغول فعالیت هستند.

کارگاه دستان پرتوان در زمینه تولید لباس کار کارخانجات، فرم مدارس، گیوه، حوله، روپوش‌های بیمارستانی و گبه فعالیت دارد و درصدی از عایدات حاصل از فروش تولیدات این واحد تولیدی به حساب مددجویان واریز می‌شود.

موسسه خیریه حضرت رسول (ص) دارای چهار شعبه دیگر در زهان، خوسف، مشهد و تهران است و مشابه کارگاه تولیدی حمایتی دستان پرتوان، سه کارگاه دیگر با عناوین کوثر، مبین و سرود زندگی برای اشتغال ۱۱۲ نفر از مددجویان در مرکز استان مشغول فعالیت هستند.

۲۵ تیر (روز بهزیستی و تامین اجتماعی) تا ۳۱ تیر هفته بهزیستی نام دارد.