والی فراه جمهوری اسلامی افغانستان در جلسه دور اول مذاکره با استاندار خراسان جنوبی، با بیان این مطلب افزود: بخش عمده ای از کالاهای مورد نیاز کشور افغانستان وارداتی است؛ لذا انتظار می رود کالاهایی که از ایران وارد کشورمان می شود، سهولت در ورود و سرعت بیشتری پیدا کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، عبدالبصیر سالنگی ادامه داد: در یکی از مرزهای افغانستان به دلیل بروز برخی مشکلات داخلی افغانستان، رفت و آمد ها کم شده است و در مرز دیگر با مشکل کمبود آب و برق مواجه هستیم و بیش از پیش نیاز به همکاری جمهوری اسلامی ایران داریم تا مانند گذشته ما را در تامین زیرساخت ها یاری کند.
وی یادآور شد: بسیار خرسندیم که در کشور جمهوری اسلامی ایران به ویژه خراسان جنوبی هستیم و بابت هماهنگی تشکیل این نشست قدردانی می کنیم.
والی فراه افغانستان، با تاکید بر اینکه دو کشور برادر و همسایه جمهوری اسلامی ایران و افغانستان از گذشته های دور تاکنون رابطه بسیار حسنه داشته اند، ادامه داد: در دوران مختلف از گذشته تاکنون با وجود مشکلات و جنگی که در کشورمان وجود داشت، ایران همیشه با ما همراه بوده است و سعی می کنیم مشکلات خودمان را در مرزها حل کنیم تا ورود کالاها از کشور شما به افغانستان به سهولت انجام شود.
والی فراه افغانستان اظهار امیدواری کرد: بین ایران و افغانستان از جمله استان خراسان جنوبی و ولایت فراه زمینه همکاری های مشترک بیشتری فراهم شود و روابط به صورت دو طرفه ادامه یابد.
وی افزود: بدون شک با برگزاری نشست های دو طرفه می توان مشکلات موجود در واردات کالاهای ایرانی را به آسانی حل و فصل کرد.

گفتنی است والی ولایت فراه کشور افغانستان به مدت چهار روز با تیم کارشناسی و تخصصی اقتصادی، فرهنگی خود میهمان استان خراسان جنوبی خواهد بود.
در همین راستا امروز با فعالان اقتصادی استان و فردا بازدیدی از صنایع بزرگ و.متوسط شهرک صنعتی خراسان جنوبی خواهدداشت.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله