مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از لغو تمامی اردوها، همایش‌ها و جلسات دانش‌آموزی تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: توصیه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در قالب فایل‌های آموزشی به مدارس ارسال شده و در اختیار معلمان، اولیا و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

 محمدعلی واقعی در جمع معاونان این اداره کل ضمن تاکید بر حفظ آمادگی مدارس برای مقابله با کرونا افزود: دستورالعمل‌های متنوعی برای آگاهی دانش‌آموزان، والدین و معلمان تدارک دیده شده که در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی گفت: آموزش‌های لازم درباره مقابله و پیشگیری با این بیماری در قالب پیامک، دستورالعمل و ارسال کیت‌های آموزشی به مدیران، معلمان و دانش‌آموزان ارائه شده و می‌شود.

وی با اشاره به ضدعفونی کامل مدارس شعب اخذ رای پس از اتمام رای‌گیری در سوم اسفند ماه سال جاری تصریح کرد: فعالیت‌های آموزش و پرورش در خراسان جنوبی بر بحث آموزش متمرکز است و تاکنون جلسات متعددی از طریق ویدیو کنفرانس و چهره به چهره با معاونان اداره کل، مدیران آموزش و پرورش در شهرستان‌ها در راستای توان‌افزایی مدیران مدارس استان داشته‌ایم.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون مورد مشکوکی در مدارس استان ملاحظه نشده است گفت: نصب پوسترهای آموزشی و اطلاع‌رسانی برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در مدارس با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان و معلمان، تاکید بر رعایت موازین بهداشتی در مدارس، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون و شارژ صابون مایع در مدارس از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

وی بر سلامت بوفه، کلاس‌ها و سرویس‌های بهداشتی مدارس تاکید کرد و افزود: به همین منظور ستادی در اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل شده و به اقتضای شرایط تصمیمات لازم اخذ و به مدیران مدارس، دانش‌آموزان و اولیای آنها اطلاع رسانی می‌شود.

واقعی با بیان اینکه تصمیمی برای تعطیلی مدارس استان گرفته نشده است گفت: در مدارس استان آب گرم و مایع دستشویی به صورت لوله‌کشی وجود دارد و علاوه بر این به مدیران مدارس تاکید شده که با مواد شوینده و مواد ضدعفونی، سطوح، صندلی‌ها و نیمکت‌ها ضدعفونی شوند.

وی اضافه کرد: براساس دستورالعمل ارسالی به مدارس، مدیران موظفند در طول ساعات مدرسه یا صبحگاه‌ها تمامی دانش‌آموزان را برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا آموزش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی گفت: تاکنون گزارش مستندی از بیماری کرونا در مدارس توسط دانشگاه علوم پزشکی و شبکه های بهداشت استان ارائه نشده است.

ویروس کرونا از دی ماه گذشته تاکنون بیش از دو هزار قربانی گرفته است. تقریبا تمامی جانباختگان از چین، ‌کشوری که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، هستند. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (شنبه) گفت: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ نفر و تعداد افراد فوت شده به پنح نفر رسید.

کرونا همان آنفلوآنزای معمولی است و حداقل ۵۰ سال است که این ویروس در دانشگاه‌های علوم پزشکی شناخته شده و چند سال قبل نیز با عنوان ویروس سارس گسترش یافت.