معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان، ۱ دی ماه ۹۹ در محل سالن گلبانگ خبر داد.

سید علی زمزم با بیان این خبر، عنوان کرد: با توجه به محدودیت های ویروس کرونا، آیین اختتامیه با حضور نمایندگان گروه ها، برگزیدگان و عوامل اجرایی  ساعت ۱۴:۳۰ دوشنبه برگزار خواهد شد.
به گفته وی علاقه مندان می توانند مراسم اختتامیه را به صورت زنده از طریق صفحه اینستاگرامی birjand.theater مشاهده کنند.
زمزم به هیئت داوران جشنواره متشکل از امیر دژاکام، اتابک نادری و بهرام ابراهیمی اشاره کرد و افزود: ۶ اثر به مرحله دوم داوری راه یافتند که توسط داوران ارزیابی شده و نتیجه در مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: امسال جشنواره تئاتر با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد، در همین راستا ۲۸ لغایت ۳۰ آذرماه ، آثار در سایت آپارات به نشانی «بیرجند تئاتر» جهت مشاهده عموم قرار گرفت.
شایان ذکر است ؛ ۶ اثر راه یافته به مرحله داوری به شرح زیر است:
نمایش«تپه لاله» به نویسندگی ایمان گلرو و کارگردانی سمیه مودی از شهرستان بیرجند، نمایش «زال سپید موی» به نویسندگی و کارگردانی حسین عباس زاده از شهرستان بیرجند، نمایش «شفق» به نویسندگی علی حمیدیان فر و کارگردانی مشترک میثم صدرا و مهدی سبزاری  از شهرستان بیرجند ، نمایش «کمدی ارتفاعات» به نویسندگی امید طاهری و کارگردانی گروهی از شهرستان فردوس، نمایش«هچل» به نویسندگی محسن رهنما و کارگردانی معین قوی از شهستان قاین، نمایش «همسایه آقا» به نویسندگی حسین کیانی و کارگردانی رضا کاظم زاده از شهرستان طبس