پروژه‌های تامین آب فضای سبز مهرشهر و بوستان کاظمیه با مجموع اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در شهر بیرجند به بهره‌برداری رسید.

شهردار بیرجند روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این پروژه‌ها که با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهرداری بیرجند برگزار شد، گفت: خط انتقال آب با لوله پلی اتیلن به طول ۱۰ کیلومتر برای تامین آب فضای سبز مهرشهر احداث شد.

محمدعلی جاوید، احداث مخزن به ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب، نصب تجهیزات و سیستم پمپاژ را از دیگر اقدامات مربوط به این پروژه ذکر کرد و افزود: ۲۸ میلیارد ریال برای اجرای پروژه تامین آب فضای سبز مهرشهر هزینه شده است.

وی اظهار داشت: بوستان کاظمیه شهر بیرجند نیز با مساحت سه هزار و ۸۵۰ متر مربع و اعتبار ۱۲ میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسید.

شهردار بیرجند گفت: علاوه بر این فاز نخست بوستان کاجستان بیرجند در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار با هزینه‌کرد ۳۵ میلیارد تومان، طرح بهسازی، تملک و توسعه آرامگاه حکیم نزاری قهستانی به مساحت ۷۶۰ متر مربع و با هزینه ۲۸ میلیارد ریال و بوستان انقلاب به مساحت ۱۲ هزار متر مربع با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در تیر ماه افتتاح شد.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی ۱۲ بوستان را در دوره پنجم شورای شهر بیرجند آغاز کردیم که بیش از ۹۸ درصد اعتبارات هزینه شده برای این پروژه‌ها از محل منابع داخلی شهرداری بوده است.

جاوید افزود: سعی شد پروژه‌ها در محلات کم‌برخوردار شهر اجرا شود لذا چهار بوستان در مهرشهر، ۲ بوستان در سایت اداری، یک بوستان در کاظمیه و یک بوستان در الهیه احداث شد.

وی از احداث میدان اجتماعات و باغ مفاخر به عنوان مهمترین پروژه‌های شهرداری بیرجند نام برد و گفت: این پروژه را در ردیف ۱۲ بوستان احداث شده توسط شهرداری بیرجند در این دوره نیاورده‌ایم و ۱۲ هکتار وسعت دارد که به عنوان پروژه اجتماعی، فرهنگی، رفاهی و تفریحی، فاز اول آن را تا پایان همین دوره به بهره‌برداری می‌رسانیم.