نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خواستار سرمایه‌گذای شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون در خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت‌های غنی استان شد.

مصطفی نخعی عصر در نشست شورای اداری استان اظهار داشت: امروز در شهرستان نهبندان با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور اولین دپارتمان معدن کشور را افتتاح کردیم در این دپارتمان قرار است که تمام آموزش های حوزه معدن را به صورت حرفه ای برگزار شود.

نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از یک سال، پیگیری‌ها برای راه اندازی این مرکز به نتیجه رسید و امروز شاهد راه‌اندازی آن بودیم.

وی با ذکر این نکته که موضوع مهارت برای جوانان موضوع مهمی در راستای اشتغال‌زایی است، عنوان کرد: ظرفیت های بسیار خوبی در خراسان جنوبی و سطح کشور داریم که اگر می خواهیم این ظرفیت را به بالفعل تبدیل شود باید به موضوع مهارت توجه ویژه داشته باشیم.

نخعی ادامه داد: در این زمینه هم باید دولت و هم مجلس در برنامه هفتم توسعه کمک کند.

وی تأکید کرد: مهارت آموزی موضوع مهمی است که باید به صورت ویژه در سطح کشور دنبال شود و مقام معظم رهبری هم در این خصوص بارها تأکید کرده‌اند.

نخعی با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی به دلیل ضریب بالای محرومیت باید در تخصیص اعتبارات ویژه دیده شود، گفت: خراسان جنوبی استانی رو به توسعه است و باید تفاوت‌هایی بین استان‌های برخوردار و کم برخوردار قائل شویم.

وی با ذکر این نکته که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مردم خراسان جنوبی خیلی بدهکار است گفت: در بررسی نقشه‌ های سرمایه گذاری شرکت‌ها و هلدینگ‌ های زیرمجموعه این وزارتخانه متوجه می‌شویم که استان خراسان جنوبی خیلی مظلوم واقع شده است.

به گفته وی؛ انتظار و درخواست ما این است که در دوره خدمت خودتان، خراسان جنوبی را در بحث سرمایه گذاری به صورت ویژه ببینید.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد بالای معلولین در خراسان جنوبی، ادامه داد: مشکلاتی در زمینه بهزیستی و معلولان داریم که باید برای رفع آن توجه ویژه شود.

نخعی حلقه کلیدی برای رشد و توسعه خراسان جنوبی را موضوع سرمایه گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون در خراسان جنوبی دانست و خاطرنشان کرد: شکل گیری صنایع بزرگ و مادر باعث توسعه استان و ایجاد صنایع پایین دستی می‌شود.

وی گفت: انتظار داریم که در سفر حضرتعالی به خراسان جنوبی عددی دو رقمی برای سرمایه گذاری در استان تعیین شود تا مسئولان ما پیگیر تحقق آن باشد.