مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات حوزه بانوان نظامند و با هماهنگی امور بانوان استانداری هزینه شود تا از پرت منابع جلوگیری و حداکثر بهره وری را داشته باشیم.

 مرتضی ذاکریان در دیدار با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با تبریک انتصاب وی به عنوان مدیرکل امور بانوان استانداری اظهارکرد: در آموزه های دینی و مذهبی و هنجارهای اجتماعی ارزش بسیار زیادی برای بانوان قائل هستیم.

وی با بیان اینکه احادیث زیادی نیز در زمینه شان، منزلت و تکریم بانوان داریم، بیان داشت: ۵۰ درصد افراد جامعه را بانوان تشکیل می دهند که به ظاهر یک توزیع برابر است اما اگر بخواهیم نگاه دقیق تری به این توزیع نرمال جمعیتی داشته باشیم شاید به لحاظ اماری نیمی باشد اما در حوزه اثر بیش از ۵۰ درصد بانوان در جامعه تاثیرگذار هستند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه ای می تواند به تعالی برسد که به جامعه زنان آن توجه شده باشد، افزود: حوزه اثر بانوان به مراتب بیش از ۵۰ درصد جمعیتی است و این مسئولیت ما را در قبال این حوزه سنگین می کند.

وی بر استفاده از ظرفیت بانوان در بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: در دستگاه های دولتی مشاور امور بانوان را داریم اما در بخش خصوصی این ظرفیت مغفول مانده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: حوزه تخصصی بانوان در بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد تا پشتوانه و حمایت گر قانونی داشته باشند و اجرای برنامه های این حوزه نیز گستره بیشتری پیدا کند و به تعالی زنان کمک شود.

وی تصریح کرد: اعتبارات حوزه بانوان به صورت نظامند و با هماهنگی امور بانوان استانداری هزینه شود تا از پرت منابع جلوگیری و حداکثر بهره وری را داشته باشیم.

ذاکریان گفت: برای سنوات آتی این پیشنهادات به مرکز ارسال شود تا دستگاه های اجرایی برنامه ها را با هماهنگی امور بانوان استانداری اجرایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه توانمند سازی بانوان بیش از پیش تلاش شود، افزود: توانمند سازی بانوان نوید بخش آینده متعالی برای کشور خواهد بود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور