#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

صبح امروز آئین رونمایی، نقد و تجلیل از پدیدآورندگان ۱۶ عنوان کتاب در حوزه تاریخ شفاهی و ادبی استان برگزار شد.

سرهنگ فلاحی افزود: در مورد ثبت خاطرات شهدای استان کار‌های بزرگی انجام شده است که نگارش همین کتاب‌ها خود گواهی بر این موضوع است.

وی افزود: تاکنون ۵۷ عنوان کتاب دفاع مقدس در مرحله تدوین است که۳۰ مورد به مرحله چاپ رسیده و همچنین ۲۰ عنوان کتاب صوتی هم به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: از آنجایی که چاپ کتاب‌ها هزینه براست نیازمند حمایت خیرین، سرمایه گذاران و دستگاه‌های اداری است.

سرهنگ فلاحی افزود: جوانان باید به این حوزه‌ها ورود پیدا کنند تا خاطرات رزمندگان و شهدا را مکتوب کنند چرا که اینان گنجینه‌های دفاع مقدس هستند.

وی افزود: باتوجه به اینکه اعتبارات برای ساخت موزه دفاع مقدس تصویب شده است از ابتدای سال ۱۴۰۱ شروع به ساخت این موزه در استان خواهیم کرد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: این سومین نشست در حوزه رونمایی و نقد کتاب است که اداره کل کتابخانه‌های عمومی با بنیاد حفظ و نشر آثار همکاری و برگزار کرده است.

حاجی افزود: وظیفه ما به عنوان سرباز فرهنگی نامگذاری کتابخانه‌ها، مسابقات ونمایشگاه‌ها به نام این شهدا است که در سال ۱۴۰۰ این موضوع رونق بیشتری گرفته است.

وی گفت: کمبودی ک در بحث فرهنگی داریم سالن همایش فرهنگی است که برای برگزاری مراسم دغدغه نداشته باشیم.

سوگند مقدس، گلشن جاوید، این خط جاده ها، ِچکاوک‌ها نمی‌میرند، سوگند بقراط از جمله ۱۶ کتابی هستند که دراین مراسم رونمایی شدند.