استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح تولید تایرهای معدنی با محوریت شرکت کویر تایر و با همراهی صندوق بازنشستگی مس، مجتمع صنعتی معادن گل گهر و چند معدن دیگر کشور، عملیاتی می‌شود.

حمید ملانوری در دیدار با مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری امید در تهران افزود: در این طرح جدید، کویر تایر به تولید تایر دامپ تراک (تایرهای معدنی) ویژه کامیون‌های بزرگ معدنی اقدام خواهد کرد.

وی گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری چند صد میلیارد تومانی، زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر را فراهم می‌کند و درآمدزایی و کمک به توسعه استان از دیگر پیامدهای این طرح توسعه‌ای است.

استاندار خراسان جنوبی از اجماع چند معدن بزرگ کشور برای توسعه کویر تایر خبر داد و افزود: سرمایه‌گذاری شرکت امید برای اجرای طرح توسعه کویر تایر که در سفر مدیرعامل این شرکت به استان مطرح شده بود نیز یکی از محورهای گفت و گوی امروز بود.

وی اظهار داشت: نیاز ۶ میلیون دلاری کویر تایر برای اجرای این طرح نیز با نظر مساعد شرکت سرمایه‌گذاری امید همراه شد.

این نشست با حضور رییس هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران و مدیرعامل شرکت کویر تایر برگزار و درباره طرح توسعه کویر تایر رایزنی شد.

در پی سفر «حسین مدرس خیابانی» مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید به خراسان جنوبی در ۲۸ آبان امسال معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از سرمایه‌گذاری یکصد میلیون دلاری در صنعت لاستیک این استان خبر داد و گفت: با این سرمایه‌گذاری، طرح توسعه کارخانه کویر تایر محقق می‌شود.

مشیرالحق عابدی تصریح کرد: با اجرای طرح توسعه کویر تایر، سالانه به میزان ۴۰ هزار تن لاستیک تمام رادیال سیمی ویژه خودروهای سنگین تولید می‌شود و با این اتفاق، ظرفیت تولید لاستیک در کویر تایر بیش از ۲ برابر افزایش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به رشد روزافزون قیمت مواد اولیه، حقوق و دستمزد کارگران، نرخ ارز و ظرفیت محدود کارخانه، ادامه شرایط موجود برای کویر تایر مقرون به صرفه نیست.

وی بیان کرد: تحقق این طرح توسعه، زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم می‌کند و بعد از حل شدن مسایل ارزی و مالی، در مدت سه سال این طرح به نتیجه می‌رسد.

مدیرعامل شرکت کویر تایر در آبان امسال با بیان اینکه طرح توسعه کویر تایر با مشکل مواجه شده است، خواستار حمایت از این طرح شده بود که مورد توجه مسوولان ارشد استان قرار گرفت.

سید محمدحسین زینلی از تولید ۲ میلیون و ۴۱۳ هزار حلقه انواع تایر رادیال سواری در هفت ماه نخست امسال در این کارخانه خبر داد و گفت: در سال جهش تولید و با تلاش کارکنان تلاشگر این مجموعه، میزان تولید تایر نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ حلقه‌ای ۴۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

کویر تایر در نزدیکی بیرجند بزرگترین مجموعه صنعتی خراسان جنوبی است.