#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: لازمه توسعه گردشگری توجه به فرهنگ هر منطقه است و باید سرمایه‌گذاران این حوزه به فرهنگ محلی توجه ویژه داشته باشند.

 سید محمدرضا طالبی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی که با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد اظهار داشت: صنعت گردشگری به عنوان سومین صنعت بزرگ اقتصادی در جهان مطرح است از طرفی در حوزه گردشگری شاهد سرمایه‌های خدادادی هستیم که ظرفیت طبیعی بی‌بدیل است.

وی با اشاره به آثار مذهبی صنعت گردشگری افزود: با توجه به آموزه‌های دینی در لزوم توجه بشر به مقوله گردشگری باید زمینه برای گردشگری مذهبی و سالم فراهم شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: توجه به موضوعات فرهنگی جوامع از مهمترین عوامل موثر در توسعه گردشگری است که سرمایه‌گذاران و متولیان این حوزه باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به آثار اقتصادی گردشگری گفت: خراسان جنوبی جاذبه‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد که تلاش‌های فراوانی برای جذب گردشگر شده اما به نظر می رسد کافی نیست.

طالبی وجود ۱۰۲ هزار کیلومتر مربع کویر در این استان را از مهمترین جاذبه‌های گردشگری برشمرد و افزود: انتظار می‌رود آثار تاریخی و طبیعی استان بیش از پیش در سطح ملی و جهانی معرفی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در شهرستان طبس هم جاذبه‌های طبیعی بسیار خوبی وجود دارد که امید است با ایجاد زمینه‌‍‌هایی این آثار در سطح کشور و جهان معرفی شود و در راستای تحول اقتصادی موثر باشد.

وی با اشاره به آثار اجتماعی و فرهنگی حوزه گردشگری گفت: وجود ۱۱۰ قلعه تاریخی و مساجد قدیمی در کنار آثار ملی و جهانی نشان از فرهنگی غنی مردم خراسان جنوبی است که باید برای معرفی آن در سطح جهان تلاش کرد.

طالبی ضمن تاکید بر لزوم تغییرات مدیریتی در راستای انجام بهتر امور افزود: توجه به نیروی انسانی جوان و خلاق از مهمترین اهداف تغییراتی مدیریتی است که امید می‌رود شاهد تحول در حوزه‌های گوناگون باشیم.

در این آیین “هادی شاهوردی” به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی معرفی و از خدمات “حسن رمضانی” مدیرکل سابق قدردانی شد.