#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

به گفته نماینده مردم زیرکوه و قاین در مجلس شورای اسلامی، تکمیل طرح کتابخانه مرکزی قاین نیازمند ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.

اسحاقی گفت: طرح کتابخانه مرکزی قاین از سال ۸۹ کلنگ زنی شد و در سال ۹۷ برای تکمیل به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی واگذار شد.

او افزود: برای این طرح تاکنون ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده و بر اساس برآورد‌ها برای تکمیل آن ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر لازم است.

اسحاقی بیان کرد:در سال ۹۹ برای تکمیل این طرح ۷۰۰ میلیون تومان مصوب شد که ۱۷۸ میلیون تومان از آن تخصیص پیدا کرد و پارسال نیز ۲ میلیارد تومان ابلاغ شد که ۲۴۷ میلیون تومان از آن برای تکمیل طرح تخصیص پیدا کرد.

نماینده مردم زیرکوه و قاین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت نفت قول تخصیص دو میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح را داده است که امیدواریم بتوانیم تمام این مبلغ را جذب کنیم.

او عنوان کرد: اگر مدیران ادارات در استان با یکدیگر هماهنگی داشته باشند با مسئله کمبود اعتبار مواجه نمی‌شویم.

پیشرفت ۵۰ درصدی طرح کتابخانه مرکزی قائن

چاوشان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: سال ۹۵ تکمیل طرح کتابخانه مرکزی قاین با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان واگذار شد.

او افزود: پارسال برای تکمیل این طرح ۲۴۷ میلیون تومان اعتبار تخصیص پیدا کرد که تمام این مبلغ به پیمانکار پرداخت شد.

چاوشان بیان کرد: هم اکنون این طرح ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که البته با توجه به کمبود اعتبار و مصوبه‌ای که به ما ابلاغ شد، از مرداد ماه پارسال تکمیل این طرح از اختیارات ما خارج شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی ادامه داد: در مصوبه‌ای که به ما ابلاغ شد دستور بر این بود که اداره کل ما تمرکز خود را برای تکمیل طرح‌هایی که مربوط به مدارس است بگذارد و از ادامه فعالیت با طرح‌هایی که مربوط به سایر ادارات است انصراف دهد.

او عنوان کرد: طرح تکمیل کتابخانه قاین نیز از آن طرح‌هایی بود که در ابتدا مربوط به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بود، به همین دلیل تکمیل آن پارسال از حوزه اختیارات ما خارج شد.

چاوشان گفت: هم اکنون این طرح متوقف شده است و تکمیل آن مربوط به دیگر ادارات است