موکب‌های مردمی خراسان جنوبی به طور خودجوش در مسیر تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی در شهر بیرجند برپا شده اند و آماده خدمات رسانی به شرکت کنندگان در این آیین هستند.

امشب جوانان هیاتی خراسان جنوبی با شور وصف ناشدنی در تب و تاب برپایی موکب‌هایی هستند که روزی میزبان زائران اربعین بود و فردا قرار است محلی برای خدمت رسانی به شرکت کنندگان در آیین تشییع پیکر شهید جمهور شود.

آیین تشییع پیکر پاک آیت الله رئیسی ساعت هفت و نیم صبح پنجشنبه از میدان جانبازان بیرجند آغاز می شود و در مسیر بلوار پاسداران تا فرهنگسرای این شهر ادامه دارد از همین رو موکب‌های مردمی در این مسیر به طور خودجوش برپا شده تا با توزیع آب معدنی و نوشیدنی‌ها از شرکت کنندگان پذیرایی کنند.

این موکب‌ها از ساعتی قبل شروع به برپایی چادر و داربست کرده اند تا صبح زود خدمات رسانی خود را آغاز کنند.

فاصله موکب‌ها کوتاه است و در ۲ سمت مسیر تقسیم شده اند تا وقفه ای در خدمت رسانی ایجاد نشود.

برخی از جوانان بیرجند هم ایستگاه‌های صلواتی کرده برپا کرده اند و با توزیع چای و آب سرد از مردم داغدار پذیرایی می‌کنند.

یکی از موکب داران که در حال چینش وسایل است به خبرنگار ایرنا گفت: اینجا مقابل فرهنگسرای بیرجند موکب هیات حضرت علی اکبر (ع) به شکل خودجوش و مردمی برپا شده است تا خدمتی به مسافران و مهمانان مراسم ارائه شود.

جواد صبوحی یادآور شد: در این موکب کیک، آب میوه، چای، دمنوش و صبحانه تدارک دیده شده است.

وی با بیان این که پیش بینی پذیرایی از ۱۲ هزار نفر در این موکب شده است گفت: ۲۲ نفر در این موکب فعالیت دارند که فردا به یاد اربعین و روز عاشورا خدمتی شایسته ارائه دهند.

یکی از جوانان موکب دار که در حال نصب بنر و بستن داربست است نیز گفت: این موکب گروه‌های جهادی است که در مناسبت‌های مختلف برپا شده و خدمت ارائه می‌دهد.

قیام موکب‌های خراسان جنوبی برای پذیرایی از شرکت کنندگان در تشییع پیکر شهید جمهور+ فیلم

داوطلب افزود: موکب گروه جهادی ثامن الائمه در مسیر راهپیمایی پایین تر از چهارراه تامین اجتماعی برپا شده است و فردا با توزیع آب میوه، کیک و چای از شرکت کنندگان پذیرایی می کند.

وی یادآور شد: تمامی هزینه‌ها به صورت مردمی و کمک خیران تامین شده است و امیدواریم همچون گذشته بتوانیم خدمتی شایسته ارائه کنیم.

در کنار گروه‌های مردمی و هیات‌های مذهبی، کارکنان برخی دستگاه‌های اجرایی و نهادها نیز به طور خودش با برپایی موکب در حاشیه میدان قدس با نوشیدنی سرد و گرم آماده خدمات رسانی به شرکت کنندگان و مهمانان آیین تشییع هستند.

آیت الله سید ابراهیم رئیس‌الساداتی معروف به رئیسی هشتمین رییس‌ جمهوری اسلامی ایران و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بود.

پیکر مطهر شهید جمهور پس از تشییع در شهرهای تبریز، قم و تهران، صبح پنجشنبه سوم خرداد برای تشییع و وداع مردم خراسان جنوبی به بیرجند و سپس به مشهد مقدس منتقل خواهد شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور