#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

فرماندار نهبندان گفت: با توجه به اینکه درخصوص کیفیت نان و ساعات پخت نانوایی‌ها گلایه‌هایی از سوی شهروندان وجود دارد، باید بازرسی‌ها در این حوزه جدی‌تر و برخوردها بازدارنده باشد.

مجید بیکی  در نشست شورای آرد و نان شهرستان نهبندان افزود: این جلسات به منظور افزایش کیفیت نان و خدمات‌دهی بهتر به شهروندان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با قانون انتزاع و واگذاری اختیارات به سازمان جهاد کشاورزی، انتظار داریم با ورود همیاران بازار، نظارت‌ها بیشتر و جدی‌تر شود و شاهد کیفیت بهتر و رعایت ساعت پخت نانوایی‌ها باشیم.

فرماندار نهبندان گفت: برای افزایش کیفیت نان باید عواملی که سبب کاهش کیفیت نان شده را احصا و آسیب‌شناسی کرد و برای هر کدام برنامه‌ مشخص تعریف و اجرا شود.

وی با بیان اینکه وزن نان باید براساس دستورالعمل‌ها باشد، اظهار داشت: نانوایی‌های آزادپز باید به شکل مجتمع در شهرستان افزایش یابد چرا که اکنون واحدی در این زمینه نداریم.

بیکی افزود: در این زمینه درخواست‌هایی داشته‌ایم و با راه‌اندازی نانوایی‌های آزادپز در قالب مجتمع، کیفیت نان افزایش و دغدغه مردم درخصوص صف‌بندی کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: ابزار قانونی در اختیار بازرسان قرار دارد و باید با افراد متخلف در حوزه آرد و نان برخورد قانونی شود تا مجدد تخلف صورت نگیرد.

فرماندار نهبندان گفت: در این شهرستان متناسب با جمعیت در گذشته مجوز نانوایی زیادی صادر شده اما اکنون عده‌ای معتقدند صرفه اقتصادی ندارد چون سهمیه آرد باید بین تعداد زیاد نانوایی‌ توزیع شود.

وی با اشاره به گلایه مردم درخصوص رعایت نشدن ساعت پخت نانوایی‌ها گفت: آن دسته از متصدیان نانوایی که قصد تعطیلی واحد صنفی خود را دارند باید درخواست کتبی را به اداره جهاد کشاورزی ارائه دهند و در صورت موافقت نسبت به تعطیلی اقدام کنند، این در حالی است که به بهانه‌های مختلف درب نانوایی بسته می‌شود.

بیکی افزود: از طرفی برخی نانوایی‌ها دو سهمیه آزادپز و دولتی دارند که در یک مکان فعال هستند و این نانوایی‌ها نیز باید تفکیک شود تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

وی بیان کرد: نانوایی‌های کشیک نوروز مشخص و اطلاع‌رسانی لازم انجام شود تا نیاز مردم به نان در ساعات مختلف مرتفع شود.