#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های کشاورزی و معدنی دارد و از ورود دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع فرآوری محصولات خراسان جنوبی استقبال می‌کنیم.

“جواد قناعت”  در دیدار “لاله ملک‌نیا” رییس اداره ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی کشور افزود: پشتوانه علمی دانشگاه آزاد باید در توسعه همه‌جانبه استان نظیر معدن، کشاورزی و مسکن به کار گرفته شود و مدیران از ظرفیت‌های علمی حمایت خواهند کرد.

وی گفت: فرآوری تولیدات استان و ایجاد ارزش افزوده از این داشته‌ها برای ما خیلی مهم است و دانشگاه آزاد در زمینه بهره‌برداری هرچه بیشتر از هر کدام این محصولات که کمک کند، ما استقبال می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی خام‌فروشی مواد معدنی را از دغدغه‌های مهم استان برشمرد و اظهار داشت: دانشگاه آزاد می‌تواند با ارایه طرح‌های علمی در این حوزه ورود کند و طرح‌ها و پیشنهادهای این دانشگاه در زمینه فرآوری مواد معدنی استان مورد استقبال واقع خواهد شد.

وی افزود: گاهی افرادی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه اقدام می‌کنند که دانش و تخصص لازم را ندارند لذا ورود دانشگاه آزاد به دلیل پشتوانه علمی و فنی لازم، اثرگذاری کار را بیشتر کرده و شتاب‌بخشی در روند اجرا را نیز به همراه دارد که بسیار ارزشمند است.

قناعت تصریح کرد: خراسان جنوبی دارای چند محصول راهبردی در حوزه کشاورزی است که زعفران، زرشک و عناب از مهمترین آنهاست و برخی از این محصولات مانند زعفران به لحاظ مرغوبیت رتبه برتر کشوری را دارند.

وی با اشاره به ورود برخی سرمایه‌گذاران برای بسته‌بندی و صنایع تبدیلی این محصولات گفت: فرصت سرمایه‌گذاری برای دانشگاه آزاد اسلامی نیز فراهم است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: لازمه این کار برگزاری نشست‌های تخصصی با سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی است و ما هم حمایت می‌کنیم.

وی گفت: در حوزه ساخت و سازها و طرح نهضت ملی مسکن هم متولی خاص خود را دارد و چنانچه دانشگاه آزاد بتواند با فناوری‌ها و توانمندی‌های جدید وارد این عرصه شود، روند اجرای کار را سرعت می‌بخشد.

قناعت معدن، کشاورزی و مسکن را از مهمترین حوزه‌های قابل همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی نام برد و افزود: پشتوانه علمی و فنی در روند اجرای امور استان برای ما خیلی مهم است و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این مجموعه علمی و تحقیقاتی در خراسان جنوبی بهره ببریم.