#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه‌های ما، حرکت به سمت انعقاد تفاهم‌نامه با ادارات و دستگاه‌های اجرایی مانند آموزش و پرورش برای تولید بازی‌های بومی با استفاده از ظرفیت بازی‌سازان خراسان جنوبی است.

علی فرخنده  در نشست کارگروه استانی هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی که با حضور عضو هیات مدیره و سرپرست معاونت نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد افزود: امیدواریم سفر مسئولان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به خراسان جنوبی شرایطی را برای فعال شدن ظرفیت‌های بالقوه استان فراهم کند.

وی گفت: در سفر اخیر به تهران و دیدار با معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از مدیران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دعوت کردیم تا با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های موجود در حوزه بازی‌ها، به خراسان جنوبی سفر کنند و جلسه این کارگروه برای آشنایی با ظرفیت‌های خراسان جنوبی و اعلام برنامه‌های حمایتی بنیاد از تولیدکنندگان بازی در استان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه توانمندسازی فعالان عرصه بازی‌های رایانه‌ای استان از ظرفیت اساتید تهران بهره خواهیم گرفت.

وی اهمیت توجه به بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یک ابزار رسانه‌ای قوی را یادآور شد و گفت: زمانی که غرب می‌خواهد گفتمانی را در کشورها نهادینه کند، از تمامی ابزارهای رسانه‌ای همچون تولید انیمیشن و بازی بهره می‌گیرد.

فرخنده افزود: تولید بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن برای کودک و نوجوان، جزو دیپلماسی کشور آمریکاست که در قالب جهاد تبیین و افزایش سواد بازی در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار امسال با فرهنگیان، به این موضوع اشاره کردند و ورود به تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان را مسئله‌ای ضروری دانستند.

معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هم در این نشست که تعدادی از بازی‌سازان خراسان جنوبی حضور داشتند گفت: نمایشگاه بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ۱۷ تا ۲۱ آبان ماه در مصلای تهران برگزار می‌شود.

فریبا علیزاده افزود: این نمایشگاه فرصت خوبی برای بروز خلاقیت‌ها و توانمندی‌ها است که امیدواریم از ظرفیت نمایشگاه به خوبی استفاده شود.

وی گفت: شرکت‌های ارایه دهنده خدمات بازی‌های رایانه‌ای در این نمایشگاه از سراسر کشور غرفه خواهند داشت و فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌ها در حوزه بازی است.

معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت: ‌در بخش رویدادها به دنبال شناسایی و جذب افراد متخصص بازی‌سازی هستیم که مهمترین بخش آن رویدادهای سرمایه‌گذاری است و تیم‌ها و شرکت‌ها می‌توانند بازی‌ها را به سرمایه‌گذاران ارایه دهند ‌و در صورت موفقیت، جذب سرمایه داشته باشند.

وی افزود: در حوزه معاونت پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای سه رویکرد هوشمندسازی، ارتباط صنعت و دانشگاه و بازی‌های جدی را دنبال می‌کنیم که منشا سیاستگذاری‌ها در این حوزه هستند.

علیزاده گفت: گزارشاتی که در معاونت پژوهشی منتشر می‌شود به عنوان محتوای معتبر مورد استفاده قرار می‌گیرد و پیمایش‌ها هر ۲ سال یک بار براساس استانداردهای بین‌المللی اجرا می‌شوند و آماری و کاربردی هستند که به بازی‌سازها برای طراحی و ساخت در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های استان، تجمیع کردن بازی‌سازها است که با تشکیل تیم، مرکز رشد و نوآوری نسبت به استقرار در محل مشخص و اعطای تسهیلات اقدام می‌کند.

معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: در ساختار حمایتی همگرا تیم‌ها رتبه‌بندی می‌شوند و در یکی از محورهای همگرا قرار می‌گیرند که می‌توانند از خدمات حمایتی استفاده کنند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس هنری و ا.حسن پور