معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: حداکثر قیمت مصرف‌کننده ماسک با سه لایه پارچه ملت بلون بالاتر از هزار تومان گرانفروشی محسوب می‌شود و تیم‌های بازرسی در استان این موضوع را رصد می‌کنند.

علی تهوری روز چهارشنبه به رسانه‌ها بیان کرد: این موضوع از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی از مردم خواست موارد تخلف را به سامانه ۱۲۴ معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اطلاع دهند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت پنج واحد صنعتی تولید ماسک در استان گفت: قیمت ماسک سه لایه ملت بلون با استاندارد و کیفیت بالا و دارای کد بهداشتی، هزار تومان است و در همه مراکز عرضه از جمله داروخانه‌ها، تجهیزات پزشکی و سایر فروشگاه‌های زنجیره ای این سطح قیمتی باید رعایت شود در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی به تشدید بازرسی و نظارت‌های مشترک با محوریت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای جلوگیری از عرضه ماسک‌های فاقد استاندارد و کیفیت اشاره کرد و افزود: با توجه به اولویت سلامت مردم، با تشخیص کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از عرضه ماسک‌های فاقد کیفیت و استاندارد لازم در سطح عرضه جلوگیری خواهد شد.