#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: هیات‌های اندیشه‌ورز در حوزه فرهنگ باید فعال‌تر و وارد عرصه‌های علمی شوند تا اقدامات قابل اجرا و کارشناسی شده در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: مردم از نظر انسانی، سالم و از نظر اسلامی بسیار معتقد هستند اما همچنان در امور فرهنگی با مشکل مواجه هستیم.

وی گفت: مردم انقلاب کردند، ۲۵۰ هزار شهید دادند و سختی‌ها را تحمل کردند تا قوانین اسلام حاکم شود بنابراین باید بررسی کرد ریشه مشکلات فرهنگی چیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی با یادآوری اینکه تحقق هر امری متکی به ۲ امر مقتضی و مانع است اظهار داشت: اقتضا در مردم زیاد بوده و مشکل اصلی در مباحث فرهنگی، موانعی است که ایجاد می‌کنند و برای موانع فکری باید کرد.

وی افزود: شرایط کشور به دلایل مختلف به‌گونه‌ای است که با همه این استحکامات اما افرادی با انقلاب‌های رنگی وارد صحنه‌های سیاسی و مدیریتی می‌شوند و نوایی بیرون می‌دهند به عنوان قرائتی از اسلام که ربطی به افکار مردم، تخصص‌های دینی و فتوای مجتهدین ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: با این روند اجازه می‌دهند تا انواع خرابکاری‌ها صورت بگیرد و حتی فضای مجازی با اینکه در کشور رها شده به وسیله آنها مدیریت شود.

وی بر لزوم قانون‌مندی در همه امور تاکید کرد و گفت: هر دولتی می‌آید یک سیاست و فرهنگ را تبلیغ می‌کند و دولت بعدی همه را از سر می‌گیرد که مشکل بزرگی است.

امام جمعه بیرجند افزود: مقتضی فرهنگ در بین مردم قوی اما موانع زیاد است و قانون خوب در کشور کم نداریم ولی در اجرا به‌صورت سلیقگی عمل می‌شود و مشکلات از اینجا آغاز می‌شود.

در این نشست نقشه مهندسی فرهنگی کشور تبیین و مقرر شد کمیته‌های تخصصی این نقشه تشکیل و نسبت به عناوین و اهداف برنامه‌ریزی کنند تا در شورای فرهنگ عمومی درخصوص دستورالعمل‌های آن تصمیم‌گیری شود.