همزمان با برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در تهران، هفتمین دوره این جشنواره در خراسان جنوبی از امروز (۱۵ بهمن) آغاز شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی روز چهارشنبه گفت: در اولین روز از هفتمین جشنواره فیلم‌ فجر خراسان جنوبی، فیلم “منصور” به کارگردانی سیاوش سرمدی اکران می‌شود.

سید علی زمزم افزود: هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در خراسان جنوبی همزمان با سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در تهران از ۱۵ بهمن ماه آغاز می‌شود و ۱۶ فیلم تا ۲۲ بهمن ماه در محل سینما فردوسی بیرجند به نمایش درخواهد آمد.

وی به اکران فیلم “منصور” به کارگردانی سیاوش سرمدی در ساعت ۱۵ امروز (چهارشنبه) اشاره کرد و گفت: این فیلم با نگاهی به بخش‌هایی از زندگی شهید ستاری و طراحی و تولید اولین جنگنده کاملا ایرانی ساخته شده که در آن بخش‌های ناگفته از هشت سال دفاع مقدس روایت شده است.

زمزم اضافه کرد: دومین فیلم روز اول جشنواره، “خط فرضی” به نویسندگی فرنوش صمدی است که ساعت ۱۸ امروز در سینما فردوسی بیرجند اکران خواهد شد.

وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند یک روز قبل از اکران فیلم مورد نظر، نسبت به تهیه بلیت از طریق درگاه‌های cinemaTicket.org و irantic.com اقدام کنند و با توجه به محدودیت‌های کرونا، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر سانس با ظرفیت محدود ۳۰ درصد خواهد بود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اعلام برنامه فیلم‌های هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در این استان خبر داد و افزود: روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه، در سانس اول “گیج گاه” به کارگردانی عادل تبریزی و “تی تی” به کارگردانی آیدا پناهنده اکران می‌شوند.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان در روز جمعه ۱۷ بهمن می‌توانند ساعت ۱۵ فیلم “زالاوا” به کارگردانی ارسلان امیری و ساعت ۱۸ “شیشلیک” به کارگردانی محمدحسین مهدویان را تماشا کنند.

زمزم از اکران “روشن” سید روح الله حجازی و “روزی روزگاری در آبادان” حمیدرضا آذرنگ در ۲ سانس شنبه ۱۸ بهمن ماه خبر داد و گفت: “تک تیرانداز ” علی غفاری و “مصلحت” حسین دارابی نیز یکشنبه ۱۹ بهمن اکران می‌شوند.

وی به اکران فیلم‌های “مامان” به کارگردانی آرش انیسی و “ابلق” به کارگردانی نرگس آبیار در دوشنبه ۲۰ بهمن ماه اشاره کرد و گفت: روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن ماه، سینما فردوسی بیرجند میزبان فیلم “یدو” به کارگردانی مهدی جعفری و “رمانتیسم عماد و طوبا” به کارگردانی کاوه صباغ زاده خواهد بود.

وی اظهار داشت: در روز آخر جشنواره نیز “بی همه چیز” به کارگردانی محسن قرایی و “ستاره بازی” به کارگردانی هاتف علیمردانی اکران می‌شوند.