نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مسیر گناباد – فردوس – بشرویه – طبس دوبانده و یک کریدور گردشگری در این مسیر ایجاد شود، ظرفیت خوبی برای کمک به اقتصاد منطقه است.

حجت الاسلام مجید نصیراییروز چهارشنبه در نشست با فرماندار فردوس، شهرداران و اعضای شوراهای فردوس، باغشهر اسلامیه و باغستان گفت: کریدور حیاتی و ارزشمند در راستای توسعه صنعت گردشگری و تضمین آینده غرب استان خراسان جنوبی می‌تواند با تعریف یک سند راه و تعریف مسیر گردشگری فردوس، سرایان، بشرویه و طبس تقویت شود و یک منطقه ویژه گردشگری را معرفی کرد.

وی گفت: معتقدم در دوره مسئولیت خود اگر چند کار مهم را انجام دهم که گستره بیشتری از آن بهره ببرند بهتر است تا اینکه هر روز موضوعی را مطرح کنم که سرانجامی نداشته باشد و خط انتقال آب خلیج فارس به کویر یکی از این موضوعات مهم و تاثیرگذار است.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی افزود: جایی که دعوا و اختلاف باشد، برکت نیست و همه ما با همین دیدگاه باید تلاش کنیم که قلوب را به هم نزدیک‌تر کنیم و هرچه چهار شهرستان را به عنوان یک زنجیره متصل بدانیم توسعه هر کدام وابسته به دیگری است.

وی در جمع نمایندگان فرهنگیان شهرستان فردوس هم به منزلت معلمان اشاره کرد و گفت: احیای واحد پسران و افزایش سهمیه و افزودن یک رشته در دانشگاه فرهنگیان، احداث یک مدرسه در محله جوادیه و اختصاص برخی مبالغ به حوزه آموزش و پرورش بخشی از پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون بوده و البته راضی به این وضعیت نیستیم.

نصیرایی بیان کرد: طرح طبقه‌بندی معلمان را امضا کرده‌ایم و مجلس در دفاع از حقوق این جامعه ارزشمند ذره‌ای کوتاهی نخواهد کرد زیرا هرچه در حوزه آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری شود، هزینه نیست و یکی از ملزومات اساسی کشور برای تربیت نیروی انسانی نخبه است.

وی همچنین از تامین اعتبار برای پژوهشکده انار تا پایان امسال خبر داد و گفت: وضعیت این پژوهشکده مناسب نیست و طبق قولی که رییس دانشگاه بیرجند داد اعتبار این پروژه تامین و عملیات بازسازی آن آغاز خواهد شد.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی افزود: قرار شد ریاست دانشگاه بیرجند طرح‌های این پژوهشکده را آماده کند و ما هم کمک می‌کنیم تا این مجموعه ردیف اعتباری بگیرد اما دست‌اندرکاران باید تا پایان سال تکلیف پژوهشکده انار را روشن کنند و آن را در مدار استفاده قرار دهند.

وی در بازدید از شهر جدید باغستان هم گفت: با توجه به تغییر وضعیت باغستان از بخش به شهر و تاسیس شهرداری به عنوان یک نهاد تازه کار، اقدامات مناسبی در این باغشهر زیبا انجام شده و کمک می‌کنیم شرایط بهتری با همکاری شورای اسلامی شهر محقق شود.

گفت و گو با دامداران به منظور تامین نهاده‌های دامی و شنیدن درد دل‌های آنها از دیگر برنامه‌های سفر حجت‌ الاسلام نصیرایی در شهر باغستان بود.

وی شامگاه چهارشنبه با حضور در مصلای فردوس با اشاره به مسائل روز کشور و منطقه گفت: موضوع آب مهمترین مطالبه منطقه است و خشکسالی نیز باعث تقویت این نیاز شده است.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی اظهار داشت: برای تامین آب کویر مرکزی ایران از خلیج فارس خط انتقال ایجاد شده و خط دوم برای بهره‌مندی خراسان جنوبی در دست اقدام است.

کمبود نیروهای خدماتی، حقوق پایین‌تر از حقوق قانون کار نیروهای خدماتی آموزش و پرورش، رقم بالای قبوض خدماتی مدارس به‌خصوص مدارس شبانه‌روزی، پرداخت دیرهنگام پاداش پایان خدمت فرهنگیان از مهمترین مشکلاتی بود که در جلسه نمایندگان فرهنگیان با نماینده مردم در مجلس مطرح شد.

تامین قیر رایگان برای شهرداری‌های شهرستان فردوس، تسریع در روند اجرای ۱۵ پروژه نیمه‌تمام شهرستان فردوس، تامین زمین برای طرح اقدام ملی مسکن در شهر باغستان، پیگیری موضوع پادگان پدافند هوایی، بیکاری جوانان، بیمه خبرنگاران، تعیین تکلیف و تسهیل تملک زمین‌های اوقاف در نقاط مختلف شهری، لزوم احداث پارک خطی بلده با همکاری میراث فرهنگی از شهر فردوس تا باغستان از مهمترین خواسته‌های مطرح شده در نشست شهرداران و شوراهای اسلامی شهرستان فردوس با حجت الاسلام نصیرایی بود.