#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همراهی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور برای ایجاد انبار نگهداری کالای قاچاق در شهرستان‌های استان ضروری است.

؛ محمدرضا طالبی در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی که با حضور “صاحب حجتی” قائم مقام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برگزار شد، افزود: انتظار داریم این سازمان کمک‌هایی را برای ساخت سوله و انبار نگهداری کالاهای قاچاق کشف شده در برخی شهرستان‌های استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه مرکز باید خراسان جنوبی را در این زمینه ویژه ببیند تصریح کرد: اداره اموال تملیکی استان باید بتواند حداقل در ۲ شهرستان، سوله‌ای را برای نگهداری کالاهای قاچاق اجاره کند که مساعدت و همراهی استان را به همراه خواهد داشت.

معاون استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: چنانچه امکانات زیرساختی برای نگهداری کالاهای قاچاق در شهرستان‌ها فراهم شود، میزان کشفیات هم ۲ برابر خواهد شد.

وی با اشاره به در پیش بودن دوازدهم تیر سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری به رئیس جمهور وقت درخصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مقام معظم رهبری در این خصوص دغدغه‌های فراوانی داشته و دارند و این را در جلسات و سخنرانی‌های متعدد معظم‌له می‌بینیم که ایشان به خاطر پشتیبانی از حوزه اشتغالزایی، تجارت و اقتصاد، تاکید فراوانی بر مبارزه با قاچاق کالای سازمان‌یافته دارند.

طالبی یادآور شد: مقام معظم رهبری حتی در مواردی تاکید کردند در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اصل بر مبارزه با قاچاق‌‎های سازمان‌یافته است.

وی گفت: این طور نیست که برای مثال فردی یک قلم کالا را به‌صورت کولبری وارد کشور کند و ما او را دستگیر کنیم بلکه هدف، مبارزه با باندهای سازمان‌یافته‌ای است که در این خصوص کار می‌کنند و به اقتصاد کشور صدمات و ضررهای کلانی وارد می‌سازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای دوازدهم تیر ماه، برنامه‌های متعدد فرهنگی، تبلیغی و نظارتی را مدنظر داشته باشند.

وی افزود: با نهادینه شدن این مناسبت (سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری درخصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز)، قطعا همه دستگاه‌های متولی، امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز را جدی می‌گیرند و بیشتر به این موضوع اهتمام خواهند داشت.

طالبی گفت: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، پیشنهادهایی برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های این مناسبت آماده کرده و همه متولیان در هفته منتهی به دوازدهم تیرماه برنامه‌های متنوع و کاملی را به‌ویژه در زمینه اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگسازی در حوزه مبارزه با قاچاق داشته باشند و گزارشات اقدامات خود را در نشست بعدی کمیسیون ارایه کنند.

وی از برپایی نمایشگاه کالاهای قاچاق در بیرجند به مناسبت دوازدهم تیرماه خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی پیشنهادات خود را برای برگزاری هرچه موثرتر این نمایشگاه به جلسه بعدی کمیسیون ارایه دهند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی و آگاهی‌بخشی به مردم درخصوص مضرات کالاهای قاچاق افزود: مردم چنانچه در مورد مضرات کالاهای قاچاق اطلاع کافی داشته باشند، با مشاهده این نوع کالاها در بازار، خرید و استفاده نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: در همین رابطه لازم است معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی برنامه‌های متنوعی را پیش‌بینی کند.

همزمان با سفر قائم مقام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به بیرجند، “مهدی اسماعیل‌پور” به عنوان رئیس اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان جنوبی معرفی و از خدمات “محمدحسین شیخ‌زاده” مدیر سابق این مجموعه تقدیر شد.