#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از آغاز سال ۱۴۰۱ تاکنون سه وقف جدید در این استان به ثبت رسید که همه آنها توسط بانوان خیراندیش وقف شده است.

 حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور  داشت: این موقوفه‌ها شامل ۲ وقف در شهرستان قاینات و یک وقف در شهرستان فردوس است.

وی افزود: وقف‌های جدید در قاینات شامل یک باب منزل مسکونی به متراژ ۳۰۰ متر مربع است که توسط بانوی خیراندیش، وقف بر توسعه مهدیه روستای نوغاب شده و ارزش آن ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: بانوی دیگری از شهرستان قاینات یک باب منزل مسکونی به متراژ ۶۵ متر مربع را برای توسعه مسجد جامع روستای نوغاب پسکوه وقف کرد که ارزش آن ۶۵ میلیون تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به ثبت وقف در شهرستان فردوس ادامه داد: این مورد نیز از سوی بانویی به ثبت رسید که ۳.۵ فنجان آب بلده را بر تهیه دارو، درمان و جهیزیه وقف کرده است.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور با بیان اینکه ارزش این وقف بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است یادآور شد: سال گذشته خراسان جنوبی با ثبت ۹۱ موقوفه، رتبه اول کشور در حوزه تعداد وقف‌های جدید را به خود اختصاص داد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه گفت: از ابتدای اجرای این طرح ۲۱۶ هزار مسافر نوروزی به زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان جنوبی مشرف شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند سال گذشته در ۵۴ بقعه متبرکه استان آغاز شد و تا ۱۳ فروردین ماه ادامه دارد.

وی افزود: ۴۵ هزار نفر نیز در این مدت در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه اسکان یافتند.

استان خراسان جنوبی بیش از ۱۰ هزار و ۸۸ موقوفه و ۲۱ هزار و ۹۸۳ رقبه دارد.