نوشته : علیپور

*آموزش و پرورش استان در مسیر پیشرفت و توسعه *

روز شنبه جلسه ی شورای اداری استان به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور معاونین استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی و آقایان امیرحسنخانی و افضلی نمایندگان مجلس برگزار شد.

یکی از سخنرانان این جلسه دکتر علی اصغر موسوی کیا سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بود. شاید این جلسه از معدود جلسات شورای اداری بود که مبحث آموزش و پرورش و مشکلات آن به صورت جدی بررسی شد.

گزارش بسیار جامع و کامل و کارشناسی دکتر موسوی کیا و نکته سنجی وی در بیان مسائل قابل تامل بود.

تدبیر استاندار خراسان جنوبی که به واقع باید گفت در این جلسه هم برای آموزش و پرورش سنگ تمام گذاشت و با اختصاص زمان ویژه برای آموزش و پرورش در این جلسه واعلام آمادگی کامل وی جهت پیگیری مسائل آموزش و پرورش قابل تقدیر هست .

با پیگیری های دکتر موسوی کیا و حمایت های استاندار محترم نگاه ها به آموزش و پرورش استان تغییر کرده است.

از حق نباید گذشت کمتر استانداری در استان داشتیم که به صورت تخصصی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را بررسی و برای آن وقت بگذارد.

در این دوسه هفته اخیر عزم جدی درمدیران ارشد استان و دستگاههای اجرایی برای حل مشکلات آموزش و پرورش استان دیده می شود . بی شک دلسوزان و زحمت کشان از استاندار معزز تا سرپرست اداره کل این سخن مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده اند که فرمودند: اینجا ( آموزش و پرورش) را درست کنید تا همه جا درست بشود.

خراسان جنوبی مهد پرورش علما و دانشمندان بزرگی ست. پس بیاییم همه اصولگرا و اصلاح طلب و اعتدالی همه و همه این حرکت پسندیده و قابل دفاع که از جانب استاندار محترم و سرپرست اداره کل شروع شده پاس بداریم و همه کمک کنیم تا روز به روز مشکلات آموزش و پرورش ما کمتر و بهره وری آن زیاد گردد. به اینکه دکتر موسوی کیا در این مدت کوتاه از مسئولیت خود چه کرد تا عزم جدی و نگاه ویژه به آموزش و پرورش استان سرازیر شود کاری نداریم

پیگیری این عزیزان در خصوص مسائل و مشکلات آموزش و پرورش استان را در تقابل با این گروه و این جناح و این مدیر و آن مدیر ندانیم. از این فرصت و عزم جدی که در استان به وجود آمده به بهترین نحو استفاده کنیم زیرا اگر  استانی با توسعه و پیشرفته می خواهیم لزوم آن نگاه توسعه محور به آموزش و پرورش استان است. تمام عزیزان در تمام دولت ها برای آموزش و پرورش زحمات زیادی کشیده اند. پس بیاییم هم در کنار هم از این تجارب برای پیشرفت و توسعه کشور عزیزمان خصوصا آموزش و پرورش استفاده نماییم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله