استاندار خراسان جنوبی گفت: سهم استان از ۲۳ هزار واحد مسکن محرومان که در کشور تحویل شده، هزار و ۳۸۰ واحد مسکونی است.

جواد قناعت  در حاشیه مراسم واگذاری ۲۳ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، روسای کمیته امداد امام خمینی (ره)، بسیج سازندگی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همراه بود، افزود: امروز به بهانه سالروز تأسیس نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی (ره) دل نیازمندان در سطح کشور شاد شد.

وی با بیان اینکه این کار به صورت مشارکتی بین نهادهای انقلابی با محوریت کمیته امداد انجام شد گفت: خراسان جنوبی به لحاظ تعداد واحدهای اجرا و تحویل شده از این ۲۳ هزار واحد، ششمین استان است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این کار بزرگ با همراهی نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بسیج سازندگی انجام شد و توانستیم در پایان سال دل نیازمندان را شاد کنیم.

در این مراسم با حضور جمعی از مسوولان استان به طور نمادین کلید سه واحد مسکونی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) به نمایندگی از هزار و ۳۸۰ واحد در استان خراسان جنوبی تحویل شد.

تجلیل از دستگاه‌ها، نهادها و خیرین همکار کمیته امداد در احداث هزار و ۳۸۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در استان خراسان جنوبی برنامه دیگر این مراسم بود.

بهره‌گیری از ظرفیت شبکه خیران در تامین مصالح ساختمانی، تامین مسکن برای اقشاری که بیشترین نیاز را دارند، تکمیل واحدهای مسکونی مربوط به مددجویان، اولویت تکمیل مسکن مددجویان در طرح نهضت ملی مسکن، هماهنگی نهادها در گره‌گشایی از مردم و بهره‌گیری از ظرفیت مردم از جمله مواردی بود که در این نشست به آنها تاکید شد.

مراسم واگذاری ۲۳ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز با حضور رئیس جمهور در تهران و به صورت ویدئو کنفرانسی در سراسر کشور برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، دستور واگذاری ۲۳ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های زیر پوشش این نهاد در ۳۱ استان کشور را صادر کرد.

این واحدهای مسکونی با اهتمام ویژه دولت به مسکن محرومان و به همت کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی و خیرین تکمیل و بهره‌برداری شده است.