مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی  عصمت محمودی، امروز ۳ تیرماه، در نشست خبری مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در خصوص هزینه کرد اعتبارات مربوط به کاهش آسیب‌های اجتماعی،   اظهار کرد: سال گذشته پنج میلیارد و ۷۹۵ میلیون و ۵۹۵ هزار ریال به حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در خراسان‌ جنوبی اختصاص یافته که یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان در اختیار استانداری قرار گرفت. 

وی افزود: امسال نیز برای این حوزه حدود   دو میلیارد و ۸۶۷ میلیون تومان در نظر گرفته شده که بین ۹ دستگاه اجرایی تقسیم شده است.

محمودی ادامه داد: در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، سرعت، تحقق طرح، قلمرو جغرافیایی، جمعیت تحت پوشش و استفاده از روش‌های نوآورانه حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: با همکاری ادارات ذی ربط، سال گذشته طرح پایش سلامت روان کودکان قبل از ورود به پیش دبستانی به صورت پایلوت در شمال شهر بیرجند اجرا شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تفاهم نامه طلاق در سال جاری با محوریت بهزیستی استان منعقد شده است، اظهار کرد: ۱۰ استان کشور موظف شدند طرح ملی کاهش و کنترل طلاق را اجرا کنند که خراسان جنوبی به عنوان داوطلب این ططرح را اجرا می‌کند.

محمودی تصریح کرد: برای اجرای برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان، با ۱۱سمن در ۱۱ شهرستان   قرارداد منعقد شده که فرمانداران هر شهرستان این سمن‌ها را با توجه به سابقه و نوع فعالیت سمن‌ها انتخاب کرده‌اند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان ‌جنوبی ادامه داد: در برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دختران، زنان و دانش آموزان در اولویت بودند.

محمودی یادآور شد: از رسانه‌ها درخواست داریم که در حوزه فعالیت دستگاه‌های مختلف در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مطالبه گری و نتایج را رصد کنند

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله