سیلاب های اخیر بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بخشهای مختلف خراسان جنوبی خسارت زد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی  با اشاره به کاهش ۴۱ درصدی میزان خسارت ها در استان نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: بیشترین خسارت ها مربوط به تخریب و آب شستگی ایل راههای عشایری، راههای روستایی، ۶ رشته قنات و مزارع و باغ های استان بوده است.

میرجلیلی با اشاره به آماده باش ۱۲۴ تیم شامل گروههای نجاتگران و امدادگران، راهداران، اورژانس، آتش نشانان و پلیس راه در بهمن ماه در خراسان جنوبی گفت: در این مدت به هزار و ۱۱۷ نفر گرفتار در سیلاب، هزار و ۴۰۰ مسافر، ۲۱۴ خودروی گرفتار و به ۳۷ منزل مسکونی گرفتار در آب کمک شده است.

وی با بیان اینکه مرجع اعلام میزان خسارت های سیلاب تنها مدیریت بحران است، گفت: خسارت های بهمن ماه از سوی ۲۸ گروه  برآورد خسارت استان انجام شده و بیشترین خسارت ها مربوط به شهرستان های زیرکوه، درمیان، فردوس، بیرجند و قاین بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه اطلاع رسانی به موقع و دقیق، همکاری مردم و آماده باش گروههای امدادی سبب کاهش چشمگیر خسارت ها در خراسان جنوبی شده است، افزود: متاسفانه به دلیل بی احتیاطی در سیلاب های اخیر ۳ نفر از هم استانی ها جان خود را از دست دادند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله