دبیر ستاد رزمایش کمک‌های مومنانه خراسان جنوبی گفت: عملکرد یک ساله هماهنگی‌های نهضت کمک‌های مومنانه ثبت شده در خراسان جنوبی، ۳۷۰ میلیارد تومان است.

سردار علی قاسمی، امروز پنج شنبه ۱۹ فروردین در رزمایش کمک‌های مومنانه و توزیع ۲۴۳ سری جهیزیه به نوعروسان گفت: عملکرد یک ساله هماهنگی‌های نهضت کمک‌های مومنانه ثبت شده در خراسان جنوبی، ۳۷۰ میلیارد تومان است اما در مجموع با کمک های ثبت نشده به خصوص در بسته های معیشتی که توسط افراد مختلف انجام شده است، مبلغ بیش از این است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ۱۹۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض و میزان وام قرض الحسنه به نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا جهت اشتغال، ۱۸۰ میلیارد تومان است.

فرمانده سپاه خراسان جنوبی گفت: بزرگترین احسان و کمک مومنانه این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی را با رای یاری کنیم.

رضا سلم آبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: در راستای رزمایش کمک‌های مومنانه، ۲۴۳ سری جهیزیه به ارزش سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به نوعروسان نیازمند در خراسان جنوبی اهدا شد.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای این رزمایش ۲۴۳ سری جهیزیه به ارزش سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در بین نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) توزیع می شود.

وی ادامه داد: این تعداد جهیزیه با همکاری  و مشارکت ۵۶ درصدی کمیته امداد، ۱۸ درصدی گروه جهادی امام رضا(ع) و مابقی خیران به نوعروسان اهدا شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دین اسلام، دین انفاق و محبت است، گفت: دعای محرومان و مستمندان از عوامل پایداری انقلاب اسلامی است.

مسعود صادقی، مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) خراسان جنوبی نیز در این رزمایش گفت: این قرارگاه با محوریت محرومیت‌زدایی هدفمند و پایدار، با رویکرد جهادی از سال ۹۵ تأسیس شده است.

وی یادآور شد: قرارگاه جهادی امام رضا(ع) از ابتدایی‌ترین روزهای شیوع کرونا و در راستای طرح مواسات و همدلی نسبت به تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی اقدام کرده است.

در این مراسم ۲۴۳ سری جهیزیه به ارزش ۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان با حضور نماینده ولی فقیه در استان در رزمایش کمک‌های مومنانه به نوعروسان اهدا شد.

۵۶ درصد از این جهیزیه‌ها سهم کمیته امداد امام خمینی، ۱۸ درصد سهم گروه جهادی امام رضا(ع) و بقیه سهم سایر ارگان‌ها است.