ساختمان پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند روز یکشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

 پاویون فرودگاه بیرجند ۷۹۶ متر مربع زیربنا دارد و با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در آیین افتتاح این طرح عمرانی گفت: پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند شامل چهار بخش ساختمان مرکزی با ۶۰۰ متر مربع زیربنا، محوطه‌سازی ۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع، ساختمان‌های جانبی و حصارکشی است که ۱۰۰ درصد کامل و تجهیز شده است.

وحید داعی با بیان اینکه حصارکشی این بنا با الگوی معماری ایرانی اسلامی ساخته شده است افزود: المانی از مشاهیر و مفاخر استان طراحی شده که به زودی در محل مناسب نصب خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای برای احداث این مجموعه و پنج میلیارد تومان هم از منابع داخلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای تجهیز آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های وزارت راه و شهرسازی احداث ساختمان‌های دولتی است و ظرفیت‌های خوبی در حوزه مهندسی و ساخت در خراسان جنوبی وجود دارد که در ۲ سال اخیر پنج هزار متر مربع با اعتبار بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان ساختمان دولتی تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

داعی گفت: در حال حاضر ۱۵ ساختمان اداری با ۴۰ هزار متر مربع و ۸۵ میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا است که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: هر ساختمانی را که تشخیص بر ساخت باشد، توان فنی و اجرایی برای ساخت آن در استان وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی در حاشیه افتتاح پاویون فرودگاه بیرجند، از طرح توسعه ترمینال این فرودگاه هم بازدید کرد.

طرح توسعه ترمینال داخلی به مساحت ۴ هزار و ۱۵۰ متر مربع با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و با تکمیل این مجموعه، فضای قدیمی ترمینال فرودگاه وارد فاز بهسازی می‌شود.

خراسان جنوبی در شهرهای بیرجند و طبس فرودگاه فعال دارد.