معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با بررسی و حل مشکلات واحدهای تولیدی، ۱۵ واحد صنعتی استان به چرخه تولید بازگشته‌ است.

جواد اشرفی  در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی افزود: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی استان در راستای رونق تولید با جدیت در دستور کار است و دنبال می‌شود.

وی گفت: دولت برای رفع موانع و رونق تولید عزم راسخ دارد و مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانکی باید با نگاه بلندمدت و دورنگر در راستای رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری تلاش کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مدیران در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی باید خطرپذیر باشند بیان کرد: تلاش ما این است که در راستای رونق تولید، اثر چک‌های برگشتی خنثی شود و در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید امروز به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و دبیری سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با دستور کار بررسی مسائل و مشکلات پنج واحد و طرح تولیدی استان تشکیل جلسه داد.

واحد تولیدی لوله‌های پلی‌ پروپیلن در شهرستان طبس، طرح تولید اکسید منیزیم سینتره در شهرستان نهبندان، طرح تولید البسه بیمارستانی و ماسک در شهرستان فردوس، طرح تولید کود در شهرستان قاینات و طرح پرورش شترمرغ در شهرستان خوسف از جمله واحدهایی بودند که مسائل آنها مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست مسائل و مشکلاتی در زمینه پرداخت تسهیلات و تامین زیرساخت در حوزه برق، گاز و آب از سوی مدیران این واحدهای تولیدی مطرح شد.

استمهال و امهال تسهیلات بانکی و تعیین تکلیف وضعیت ماشین‌آلات تملک شده از دیگر دغدغه‌های مدیران واحدهای تولیدی بود که مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی برای پیگیری ‌و رفع آنها نیز اخذ شد.