?استاندار خراسان جنوبی گفت: با همراهی وزارت صمت شرایط سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی در استان تسهیل می شود.
ملانوری با بیان این مطلب در دیدار با مشاور و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: طی چند ماه گذشته و با فعال شدن ستاد توسعه خاوران و ورود سازمان های وابسته به وزارت صمت از جمله تهیه تولید و ایمیدرو، اتفاقات خوبی در بحث سرمایه گذاری در حوزه معدن استان رقم خورده است.
?وی ادامه داد: ورود این مجموعه ها و فعالیت هایی که در زمینه های اکتشافات و مطالعات صورت داده اند، پیامدهای مطلوبی به همراه داشته است.
?استاندار متذکر شد: آن چه باید انجام شود این است که شرکت ها و اشخاص دارای صلاحیت تخصصی، تمکن مالی و با امکانات و تجهیزات کافی به این حوزه ورود کنند تا معادن استان به معنای واقعی فعال شوند.
?ملانوری تأکید کرد: برای ما مهم است که هلدینگ هایی همچون گل گهر، چادرملو، گهر زمین و مس که از پشتوانه های مالی و فنی و مهندسی خوبی برخوردارند، به حوزه معدن استان ورود کنند.
?وی افزود: ورود این هلدینگ ها ضمن این که سرمایه گذاری آنها را به همراه دارد، الگویی برای پیشرفت استان محسوب می شود.
?استاندار با اشاره به ذخایر معدنی استان، گفت: با وجود این ذخایر در کنار دیگر پیشران های توسعه شامل کشاورزی، گردشگری و مرز، عنوان محرومیت زیبنده خراسان جنوبی نیست.
?ملانوری به برخی موانع بر سر راه حضور و فعالیت شرکت های علاقمند به سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: برگزاری مزایده های وزارت صنعت، معدن و تجارت، دست و پای استان را برای انعقاد قرارداد با این مجموعه ها بسته است.

?وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای تسهیل شرایط سرمایه گذاری این هلدینگ های دارای صلاحیت که سابقه فعالیت شایسته هم دارند را راهکاری ارائه نماید.
?به گفته وی؛ اگر قرار است معادن، منبع ثروت، اشتغال، درآمدزایی و توسعه برای استان باشند، باید راه های سرمایه گذاری و بهره برداری از آنها هموار شود.
?شایان ذکر است: این دیدار که با حضور مشاور و معاونین وزارت صمت و نیز رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همراه بود، به منظور بررسی چگونگی سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی در استان خراسان جنوبی برگزار شد.