مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: دسته‌روی و حرکت هیات‌ها را نداریم ولی نماز ظهر عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی شهرستان‌های استان اقامه می‌شود.

حجت الاسلام احمد رضایی اظهار داشت: نقطه اوج فعالیت‌های دهه محرم اقامه نماز ظهر و عصر عاشورا است و با توجه به شرایط موجود در هر شهرستان یک مکان برای برگزاری نماز ظهر عاشورا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: یکی از پیام‌های مهم واقعه عاشورا تاکید بر به پا داشتن نماز است و ما باید به عنوان رهروان راه امام حسین (ع) همواره پیام‌رسان عاشورا باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: امسال با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا نماز ظهر عاشورا به صورت محدود و با حضور عاشقان و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بهشت متقین (قتلگاه) بیرجند به امامت حجت الاسلام محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند برگزار خواهد شد.

وی گفت: برنامه عزاداری روز تاسوعای حسینی نیز در فضای باز امامزادگان باقریه (ع) بیرجند از ساعت ۱۰:۳۰ آغاز می‌شود و تا اقامه نماز ظهر تاسوعا ادامه دارد که این مراسم از شبکه استانی خاوران پخش زنده خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی افزود: روز عاشورای حسینی هم برنامه شاخص عزاداری در محل قتلگاه بیرجند برگزار می‌شود که این مراسم نیز برای بهره‌برداری عزاداران حسینی ساعت ۱۰:۳۰ از شبکه خاوران پخش می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا و ضرورت حفظ سلامت مردم از شروع مراسم ماه محرم دستورالعمل‌های بهداشتی به همه هیات‌های مذهبی استان ابلاغ شد و هیات‌های عزاداری استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور شاخص هستند به طوری که خراسان جنوبی دومین استان کشور در محرم سال گذشته از حیث رعایت پروتکل‌های بهداشتی معرفی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به انجام ۲۵۰ مورد بازدید از هیات‌های مذهبی استان گفت: در برخی هیات‌های مذهبی کمتر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه شده که بلافاصله توجیه و تذکرهای لازم به آنان داده شده است.

وی اظهار داشت: با سیر صعودی کرونا و براساس مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا دسته‌روی محلی هیات مذهبی هم ممنوع اعلام شد و درخواست ما از هیات‌ها این است که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند تا هم از مراسم بهره لازم را ببریم و هم سلامتی عزاداران به خطر نیفتد.