معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: وجود هم افزایی مثبت بین دستگاه‌های خدمات رسان، از نکات برجسته مدیریت استان است.

محمد فرهادی، امروز پنج شنبه ۱۹ فروردین در جلسه بررسی کوچ بهاره عشایر استان، از خدمات دستگاه‌های اجرایی متولی امور عشایر تقدیر کرد.

وی با اشاره به خشکسالی بی سابقه و شدید امسال و همزمانی کوچ بهاره عشایر استان با موج چهارم بیماری کرونا خاطرنشان کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته باید به امور جامعه عشایری نگاه ویژه‌ای شود.

به گفته وی؛ جامعه پرتلاش عشایری، هم در تولید و هم در تأمین امنیت نقش بسزایی دارند.

معاون استاندار خراسان‌ جنوبی، توجه به مقوله آموزش را برای جامعه عشایری مهم ارزیابی و تصریح کرد: برنامه های آموزشی ارائه شده توسط اداره کل امور عشایری و جمعیت هلال احمر استان بسیار ارزشمند است و باید استمرار یابد.

فرهادی به مسئولیت فرمانداران در بسیج امکانات شهرستانی در جهت خدمت به جامعه عشایری اشاره کرد و گفت: امورات جامعه عشایری باید با محوریت فرمانداران در شهرستان‌ها، به طور ویژه پیگیری شود.

وی توجه ویژه به ایل راه‌های عشایری را مورد تأکید قرار داد و افزود: با توجه به اینکه هنوز در ابتدای سال ۱۴۰۰ قرار داریم، فرمانداران در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها با نگاه ویژه ای به این موضوع نگاه کنند.

معاون استاندار خراسان‌ جنوبی بر لزوم رعایت پرتکل های بهداشتی توسط جامعه عشایری تأکید کرد و یادآور شد: با توجه به شیوع موج چهارم بیماری کرونا در کشور، جامعه عشایری نیز همچون همه مردم، باید پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.