#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:
✅ نظارت و بازرسی جدی تر و اِعمال قانون برای واحدهای صنفی متخلف
?ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ریاست استاندار خراسان‌ جنوبی تشکیل جلسه داد.
محمد صادق معتمدیان اظهار داشت: از هفتم فروردین تا امروز، موارد ابتلا و افراد فوت شده روند ثابتی را طی کرده و در دسته بندی ها در وضعیت زرد قرار داریم؛ البته تعداد آزمایشات در استان نسبت به کلانشهرها پایین تر است و این موضوع، مقایسه استانی توسط برخی رسانه‌ها را دچار خطا می کند.
?وی افزود: در شرایط فعلی مشکل حادی در بخش امکانات، تجهیزات، تخت های بیمارستانی و تأمین اقلام بهداشتی نداریم و برای شرایط حاد نیز پیش بینی های لازم صورت گرفته است.
?نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اجرای طرح فاصله ‌گذاری اجتماعی هوشمند در استان افزود: بر اساس ابلاغیه، اصناف کم خطر باید به سامانه مراجعه کرده کد سلامت دریافت کنند، اما متأسفانه برخی بدون توجه به دستورالعمل ها یا از روی عدم اطلاع، اقدام به بازگشایی واحد صنفی خود کرده اند.
?استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از فردا نظارت و بازرسی ها جدی تر انجام شده و مواردی که پروتکل ها را رعایت نکرده باشند اِعمال قانون خواهد شد.
?معتمدیان خاطرنشان کرد: توصیه ما به مردم عزیز در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، زیرا سختگیری ها به دلیل اهمیت سلامت مردم و اصناف است و اگر مراعات نشود با چالش مواجه خواهیم شد.
?وی در خصوص فعالیت مشاغل پرخطر نیز اظهار داشت: در آخرین جلسه ستاد ملی، مقرر شد پروتکل های لازم تدوین شود تا این عزیزان نیز بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند که این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد و در مرحله مطالعه است.
?استاندار افزود: فعالیت ادارات نیز همچنان با حضور دو سوم کارکنان خواهد بود و اخیراً مقرر شده ، دستگاه های دولتی نیز باید کد سلامت را دریافت کنند که به زودی بخشنامه آن ابلاغ خواهد شد.
?محمد صادق معتمدیان توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی را ضروری برشمرد و تصریح کرد: ترددهای بین شهری مانعی ندارد، اما کنترل های بین استانی همچنان اِعمال خواهد شد.
?وی افزود: کارشناسان و افراد متخصص در حوزه بهداشت و درمان، باید حضور پررنگ تری در صدا و سیمای استانی داشته باشند و آموزش و دستورالعمل‌های لازم را تبیین و یادآوری کرده حساسیت ها را در مردم بالا ببرند.
?استاندار ادامه داد: از کسانی که در زمینه تولید ماسک در استان فعالیت می‌کنند حمایت می کنیم، اما این حرکت های عام المنفعه باید با نظارت و کسب مجوزهای لازم از دانشگاه علوم پزشکی باشد.

وی با اشاره به حمایت دولت از اقشار آسیب پذیر اضافه کرد: وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی با تنفس چند ماهه، قبل از ماه مبارک رمضان در اختیار یارانه ‌بگیران قرار خواهد گرفت که تأیید درخواست آن از طریق پیامک انجام می شود.
?وی افزود: وام ۲ میلیون تومانی نیز برای اصناف آسیب دیده در نظر گرفته شده که ضوابط آن اعلام خواهد شد.
?محمد صادق معتمدیان خاطرنشان کرد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش گسترده و مشارکت مردم در کمک رسانی به اقشار آسیب پذیر، گروه های مختلفی مانند بسیج مستضعفین، سمن ها، گروه‌های جهادی و… وارد میدان شده‌اند که باید در شورای هماهنگی نهادهای حمایتی استان با هم افزایی بیشتر، کمک های جمع آوری شده را به دهک‌های پایین جامعه و نیازمندان واقعی برسانیم.