مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۴ اسفند ماه ۱۰ هزار و ۵۱ فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت وارد شده است.

حسین حسین‌پور افزود: از این تعداد ۹ هزار و ۸۲۷ فقره پرونده مختومه شده و براساس پرونده‌های مختومه، محکومیت نقدی متخلفان در مجموع ۳۲۲ میلیارد و ۶۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها ۱۴ روز بوده است.

وی از فعالیت گشت‌های مشترک ویژه نظارت بر بازار به مناسبت عید نوروز و ماه رمضان خبر داد و گفت: امسال با توجه به شرایط بازار طرح ویژه نظارت نوروزی زودتر و از هشتم اسفند در سراسر کشور آغاز شد و تقریبا تا ۲ ماه ادامه دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اظهار داشت: مرحله اول طرح نظارتی نوروزی تعزیرات حکومتی از هشتم اسفند آغاز شد که تا ۲۹ اسفند در استان ادامه دارد و یک شعبه ثابت و یک شعبه سیار در شهرستان بیرجند اختصاص داده‌ایم.

وی افزود: در شهرستان‌های طبس، نهبندان، قاینات، درمیان، فردوس و بشرویه نیز یک اکیپ در صبح و یک اکیپ بعدازظهر با همکاری ادارات صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به صورت مشترک از مراکز عرضه و توزیع کالا بازرسی دارند.

حسین‌پور عنوان کرد: مرحله دوم طرح نظارتی نوروز از اول فروردین سال آینده شروع می‌شود و تا چهارم اردیبهشت‌ سال آینده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط بازار، بیشترین تاکید بر حضور میدانی و برخورد با متخلفان است گفت: براساس مصوبه سران قوا و افزایش اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی، میزان جریمه‌ها افزایش یافته و امکان پلمب واحدهای متخلف قبل از صدور رای نهایی وجود دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: در طرح‌های نوروزی با افرادی که قصد ایجاد اختلال را داشته باشند، برخورد جدی خواهیم داشت و نگاه بازرسی با محوریت رصد کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم و با اولویت واحدهای تولیدی و صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز عمده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور