استاندار خراسان جنوبی گفت: گزارشی از طرح‌های در دست اقدام دولت در استان خراسان جنوبی به رئیس جمهور ارائه و در این دیدار تاکید شد که طرح‌های ملی و پروژه‌های در دست اقدام باید با قوت پیگیری و اجرا شوند.

، جواد قناعت با استفاده از فرصت نماز ظهر و طی دیداری با آیت الله رئیسی به تشریح آخرین اقدامات و برنامه‌های استان پرداخت.

وی با ارائه گزارش جامعی از طرح‌های در دست اقدام دولت در استان خراسان جنوبی، از اقداماتی گفت که در راستای جذب سرمایه‌گذار به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود انجام شده است.

رئیس جمهور بعد از استماع این گزارش‌ها ضمن ابراز تشکر از پیگیری‌هایی که درخصوص  مصوبات سفرهای اول و دوم  صورت گرفته، از مردم خراسان جنوبی به نیکی یاد کرد.

آیت الله رئیسی با تمجید از اقدام کم‌نظیر مردم استان و استقبال باشکوه از هیات دولت در سفر دوم به خراسان جنوبی تصریح کرد: در دولت انقلابی باید با استفاده از همه ظرفیت‌های اداری، اجرایی و انسانی، بیشترین خدمات به مردم کشور به ویژه در خراسان جنوبی ارائه شود.

وی با ارائه راهکارهایی در زمینه تسریع در روند اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها تاکید کرد: طرح‌های ملی و پروژه‌های در دست اقدام باید با قوت پیگیری و اجرا شوند تا مردم، طعم شیرین خدمت را بچشند.

بنابر اعلام استانداری خراسان جنوبی، رئیس جمهور دستورات ویژه‌ای برای تحرک بیشتر و سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه‌ها در این استان صادر کرد.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار امیدواری کرد: با راهکارهای ارائه شده و تکلیفی که در این دیدار به عهده حوزه‌های متولی گذاشته شد، به زودی شاهد تسریع در روند اجرای پروژه‌ها در سطح استان و شتاب گرفتن رشد و توسعه خراسان جنوبی باشیم.

قناعت گفت: با تاکیداتی که درخصوص رفع مشکلات زیرساختی استان صورت گرفت، در زمینه اجرای مصوبات سفر هم حرکت شتابنده‌ای را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی، مردم خراسان جنوبی را مستحق بهترین خدمات می‌داند افزود: با نگاه ویژه شخص رئیس جمهور، مردم استان به زودی خبرهای خوشی را از وضعیت  راه آهن خواهند شنید.

در این دیدار درخصوص طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی از جمله خط انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان به خراسان جنوبی، خط انتقال گاز دشتک – زابل – نهبندان، نهضت ملی مسکن، محرومیت‌زدایی و دوبانده‌سازی راه‌ها بحث و تبادل نظر شد.

بنا به این گزارش استاندار خراسان جنوبی با هدف بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های استان و راهکارهای سرعت بخشیدن به روند اجرای آنها با رئیس دفتر رئیس جمهور نیز دیدار کرد.

قناعت در این دیدار، گزارش جامعی از آخرین پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه تحقق مصوبات سفرهای اول و دوم رئیس جمهور ارائه کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور نیز طی ارتباط با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط، بر شتاب دادن به روند اجرای پروژه‌ها و مصوبات سفر در استان خراسان جنوبی تاکید کرد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: با تاکیداتی که در این پیگیری‌ها توسط رئیس دفتر رئیس جمهور صورت گرفت، موانع موجود برطرف شده و روند اجرای پروژه‌های استان شتاب گیرد.

همچنین در این دیدار از مقامات عالی دولت و مهمانانی ویژه برای حضور در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژهای زیر ساختی استان دعوت شد.

استاندار خراسان جنوبی در تشریح نتایج دیدار خود با معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه هم اعلام کرد: اعتبار قابل توجهی بیش از سه هزار میلیارد تومان علاوه بر مصوبات قبلی در قالب مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این دیدار، آخرین وضعیت پروژه‌های استان بررسی شد، گفت: ضرورت تخصیص اعتبارات ملی به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و عملیاتی شدن مصوبات سفرهای رئیس جمهور از مواردی بود که در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت.

قناعت ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته و نشست‌های متعدد که با حوزه‌های مختلف برگزار شد، مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به جمع‌بندی رسیده و به زودی پس از طی تشریفات اداری مربوطه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تحقق مصوبات سفر دوم رئیس جمهور، نقش بسزایی در توسعه استان خواهد داشت گفت: بخش عمده‌ای از پیشنهادات استان برای دور دوم سفرها به نتیجه رسیده که به زودی اعلام می‌شود.

مساعدت در راستای تامین منابع مالی استان از سرفصل‌های ملی به منظور رفع مشکلات موجود از مهمترین اهداف این نشست بود.