#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه معدن ظرفیت نسبی و خوبی برای استان است، جریان توسعه خراسان جنوبی از ۲ بخش معدن و تجارت می‌گذرد.

مرتضی صفدری‌زاده در بازدید مدیر امور شعب بانک تجارت خراسان جنوبی از این سازمان افزود: معدن و تجارت، ۲ بازوی محور توسعه در خراسان جنوبی است و نگاه‌ها باید به سمت تولید و معدن بیشتر گرایش یابد.

وی از خراسان جنوبی به عنوان عسلویه معدنی ایران یاد کرد و گفت: عملیات اجرایی پروژه تولید فروسیلیس با سرمایه‌گذاری حدود ۸۰۰ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی با توجه به گرایش‌های صنعتی، تجاری، خدماتی و حمایتی تلاش کرده تا به میزان سرمایه‌گذاری‌های متقاضیان برای حضور در عرصه فضای کسب وکار تلاش کند.

وی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی را یکی از موتورهای محرک در استان دانست که متناسب با فضای اقتصادی حاکم تلاش می‌کند تا بهترین دستاورد را برای جامعه پیرامونی خود داشته باشد.

صفدری‌زاده افزود: منطقه ویژه اقتصادی تلاش دارد تا در خدمت توسعه صادرات کالاهای ایرانی به کشور افغانستان باشد.

وی گفت: خوشبختانه تا امروز متناسب با شرایط توانسته‌ایم پاسخگوی متقاضیان باشیم چرا که معتقدیم توسعه اقتصادی جز با همراهی بخش خصوصی امکان ندارد و فعال‌سازی و معرفی بخش خصوصی می‌تواند به توسعه استان کمک کند.

رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: در حوزه سایت مرزی یکی از مزیت‌های استان هم‌مرز بودن با کشور افغانستان است که مرز ماهیرود به دلیل استراتژیک بودن این مرز مورد استقبال تجار است و در حال حاضر فعالیت تجاری از مرز ماهیرود با کشور افغانستان در حال انجام است.

وی گفت: هدف ما به عنوان سرمایه‌گذار در خراسان جنوبی این است که استان از نظر توسعه تجاری بتواند جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد و بر خود وظیفه می‌دانیم که در منطقه ویژه اقتصادی استان برای واحدهایی که قصد دارند در این منطقه کار کنند، بستر لازم را تامین کنیم.

صفدری‌زاده با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای ورود سرمایه‌گذار به منطقه ویژه اقتصادی نداریم ادامه داد: معتقدیم اگر صحبت‌های مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد اجرایی شود هیچ جایی برای تحریم و مشکلات اقتصادی باقی نمی‌ماند.

مدیر امور شعب بانک تجارت خراسان جنوبی هم در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده توسط منطقه ویژه اقتصادی در بیرجند گفت: خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی با ظرفیت خدادادی و بسیار خوب است که می‌تواند زمینه اشتغال مردم در بخش‌های مختلف اعم از صنعت، معدن، تجارت و سایر حوزه‌ها را رقم زند.

حاتمی با اعلام آمادگی مجموعه بانک تجارت برای همکاری با منطقه ویژه اقتصادی افزود: گاهی از خراسان جنوبی به عنوان استان محروم یاد می‌شود در حالی که با توجه به ظرفیت‌ها و مواهب الهی این استان نه تنها محروم نیست بلکه استانی توانمند در عرصه‌های مختلف از جمله معدن، صنعت و کشاورزی است.