مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به دنبال حضور کاروان نذر آب ۳ در روستای صولابست شهرستان مرزی سربیشه، این روستا مورد توجه خیرین قرار گرفته و خدمات ارزنده‌ای به خود دیده است.

محمدرضا رضایی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: سومین کاروان نذر آب ۳ در ۱۵ مهر ماه سال جاری مهمان شهرستان سربیشه شد و در ۱۳ روستا به ارائه خدمات مختلف پرداخت.

وی صولابست را یکی از روستاهای محروم و نیازمند توجه دانست و گفت: با توجه به حضور خیرین در صولابست، خوشبختانه تاکنون کمک‌های زیادی به مردم این روستا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: خریداری و تحویل ۵۰ دستگاه بخاری گازی، ۲۵ دستگاه آبگرم کن و خرید ۱۴۷ کنتور و انشعاب آب برای اهالی روستا از جمله اقدامات انجام شده است.

وی افزود: خرید ۱۰ کنتور و انشعاب گاز، خرید و نصب ۱۱ واحد تنور گازی و احداث ۱۰ سرویس بهداشتی و حمام از دیگر خدمات ارائه شده در روستا بوده است.

رضایی با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و لزوم توسعه همه جانبه در مناطق محروم گفت: مراحل مقدماتی برای احداث کتابخانه‌ای با زیربنای ۲۰۰ متر مربع با همکاری خیرین انجام شده است.

وی لوله‌کشی آب، رنگ‌آمیزی، خرید وایت برد، پرده، بخاری و آبگرمکن برای مدرسه را از جمله خدمات انجام شده در راستای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی روستا عنوان کرد.

وی گفت: توزیع ۲۵۰ تخته پتو، توزیع البسه، کفش، لوازم التحریر و بسته بهداشتی بین تمامی خانوارهای روستا هم از دیگر خدمات انجام شده است.

صولابست از جمله روستاهای محروم در ۴۲ کیلومتری سربیشه است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و ۲ دهه خشکسالی متوالی خسارات فراوانی را در مناطق روستایی این استان برجا گذاشته است.