رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: زیرساخت ارتباطی از جمله فیبر نوری، ارتباط تلفن همراه و ثابت در همه شعب اخذ رای استان فراهم می‌شود تا مشکلی در روند رأی گیری ایجاد نشود.

 سید محمدرضا طالبی در نشست ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی افزود: بخشداری‌های استان تاکنون به فیبرنوری متصل نبودند که با همکاری شهرداری‌ها در تمامی بخشداری‌ها تا یک هفته آینده این زیرساخت مهم فراهم می‌شود.

وی گفت: همه تجهیزات و ملزوماتی که برای برگزاری انتخابات نیاز است باید در اسرع وقت آماده شود تا در روز اخذ رای به نحو احسن از آن استفاده شود و فرآیند رای گیری دچار مشکل نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: ارتباطات باید سریع و امن باشد از همین رو اتصال تمامی فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به فیبر نوری ضروری است و اکنون به جز ۲ فرمانداری همه فرمانداری‌های استان این زیرساخت را از قبل داشته‌اند.

وی افزود: در شعب اخذ رای باید ارتباط تلفن همراه یا ثابت برقرار باشد تا دستگاه‌های احراز هویت را بتوان فعال کرد زیرا در قانون جدید انتخابات، رای دهندگان با پنج سند هویتی از جمله گواهینامه، کارت ملی، گذرنامه و شناسنامه می‌توانند رای خود را به صندوق بیندازند لذا در دستگاه احراز هویت، کد ملی افراد تعریف شده و کاملا قابل رصد است.

طالبی گفت: دستگاه‌های احراز هویت باید در شعب اخذ رای فعال باشد و پیش زمینه آن از طریق ارتباط تلفن همراه و ثابت است لذا تلاش شده حداقل یک نوع ارتباط در شعب برقرار باشد.

وی بیان کرد: اگر به دلایلی زیرساخت‌ها در برخی نقاط صعب العبور برای موقع انتخابات آماده نشود باید زمینه انتقال مردم به نزدیکترین شعبه اخذ رأی فراهم شود.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی افزود: همه ما مسئول برگزاری انتخابات هستیم لذا زیرساخت‌های ارتباطی باید در روستاهای استان به صورت کامل فراهم شود تا اخلالی در روند انتخابات و رأی گیری ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات و نقش امیدآفرینی در این زمینه گفت: فرمانداران و بخشداران، دستاوردهای دولت و نظام را تبیین کنند و به مردم قول‌هایی داده شود که امکان عملیاتی شدن آن باشد.

طالبی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی به مردم افزود: امانتداری رسانه‌ها یک مولفه مهم در اطلاع رسانی است که باید رعایت شود.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و جمعیت بیش از ۸۰۰ هزار نفر، چهار حوزه انتخابیه و چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.