#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: برای آغاز سال تحصیلی جدید اقدامات لازم به منظور ساماندهی و تهیه تجهیزات، سازماندهی نیروی انسانی، جابه‌جایی برخی فضاها، ساماندهی نیروهای انتقالی و بازنشسته به شکل دقیق در حال انجام است.

بایرنا سید علیرضا موسوی‌نژاد روز سه‌شنبه در نشست خبری با اشاره به پروژه مهر (بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید) ادامه داد: شهریور ماه شروع مهر مجازی و آزمایشی را خواهیم داشت تا چالش‌های حوزه آموزشی استان شناسایی و تا آغاز مهر برطرف شود.

وی به اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی اشاره کرد و گفت: مرحله اول این طرح از ۱۶ بهمن سال گذشته در استان آغاز شد که تا خرداد سال جاری ادامه داشت و مرحله دوم از ۱۲ تیر آغاز شد که ۱۲ شهریور ماه ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در مقاطع متوسطه اول و دوم در مجموع هشت دانش‌آموز در ۱۰۵ پایگاه و در مقطع ابتدایی ۱۵ هزار و ۸۳۰ نفر در ۴۰۵ پایگاه در حال گذراندن این طرح هستند.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید استفاده از نوشت‌افزار دارای نمادهای غیراسلامی و غربی در مدارس استان ممنوع است و به اصناف نیز ابلاغ شده است.

موسوی‌نژاد درباره موضوع نرخ باروری برای استخدام نیروی انسانی آموزش و پرورش در برخی شهرستان‌های استان گفت: برای رفع اشکال، مستندات مربوط به نرخ درست باروری توسط استانداری به تهران ارسال شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی بیان کرد: با نقل و انتقالات نیروی انسانی در استان درخصوص تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش، اکنون منهای ۷۰ نفر کمبود داریم که احتمالا تا ابتدای مهر ماه جبران شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۸۰۰ نفر از فرهنگیان در آستانه بازنشستگی هستند که برای تداوم همکاری با این افراد نیز مشکلی نداریم.

وی افزود: در پایه اول ابتدایی از مجموع ۱۸ هزار دانش‌آموز که باید ثبت‌نام می‌کردند تاکنون بیش از ۹۰ درصد ثبت‌نام کرده‌اند و افراد باقیمانده نیز به‌زودی و بنا بر نیاز در محدوده محل سکونت اقدام خواهند کرد.

موسوی‌نژاد با اشاره به فعال بودن ۱۷ پایگاه سنجش تحصیلی در استان بیان کرد: تاکنون ثبت‌نام ۱۵ هزار و ۲۶ دانش‌آموز در سامانه سنجش انجام شده و از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر تاکنون سنجش سلامت شده‌اند.

وی با بیان اینکه سنجش نوآموزان از ۱۵ شهریور انجام خواهد شد، اظهار داشت: ثبت‌نام از دانش‌آموزان متوسطه اول از ششم تیر آغاز شد و کمتر موردی از مشکلات گزارش شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش مهمی از برنامه‌ریزی‌های مدراس بر مبنای ثبت‌نام‌ها انجام می‌شود گفت: پیش ثبت‌نام پایه دهم مدارس شاهد از ۱۱ مرداد آغاز شد و تا ۲۵ مرداد ماه جاری در سامانه پادا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی مراحل پیش ثبت‌نام و اعلام نتایج تنها از طریق سامانه پادا مقدور است و مراجعه به سایت‌های دیگر مرجع قانونی ندارد.

موسوی‌نژاد با اشاره به ظرفیت محدود ثبت‌نام مدارس شاهد استان گفت: ضرورت دارد اولیای دانش‌آموزان در آموزشگاه‌های دیگر غیر از شاهد نیز فرایند ثبت‌نام را انجام دهند.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان متقاضی به ادامه تحصیل در پایه دهم مدارس شاهد باید در انتخاب مدرسه مورد نظر برای پیش ثبت‌نام دقت لازم را اعمال کنند زیرا در غیر این صورت احتمال رد شدن تقاضای ثبت‌نام توسط مدرسه انتخاب شده وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ثبت‌نام در دوره متوسطه دوم در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و نظری در مدارس نوبت دوم بنا بر فرم هدایت تحصیلی و علاقه دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

وی افزود: در مورد دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای در سطح کشور رتبه ششم کشور را داریم و ۴۲ درصد دانش‌آموزان در این بخش مشغول به تحصیل هستند.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه تاکنون در حوزه ثبت‌نام دانش‌آموزان ۹۷۳ بازدید از مدارس انجام شده است، اظهار داشت: در مجموع تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در نوبت‌گیری سامانه سنجش ثبت‌نام کرده‌اند.

وی گفت: از ۱۲ هزار و ۶۱ نفر غربالگری انجام شده در استان، ۶۵۰ نفر ارجاعات تخصصی داشته‌اند که ۳۵۲ نفر در زمینه هوش، شنوایی ۶۶ نفر، بینایی ۲۳۲ نفر و جسمی و حرکتی یک نفر شناسایی شده است.