#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان سربیشه به سمت صنعتی شدن در حرکت است و اینکه در پروژه امروز قبل از کلنگ‌زنی، تجهیزات تامین و در محل مستقر شده، نشان از عزم بالای سرمایه‌گذار دارد.

مصطفی نخعی روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی واحد تولید کنسانتره سنگ آهن در سربیشه که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان برگزار شد، افزود: همزمان با دهه فجر امسال عملیات اجرایی طرح تولید کنسانتره مس با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اشتغال بالا در شهرستان سربیشه آغاز شد و امروز نیز کلنگ دومین پروژه مهم به زمین خورد.

وی گفت: امروز می‌توان ادعا کرد سربیشه به لحاظ اقتصادی و صنعتی یک شهرستان رو به توسعه است و زیرساخت‌های اقتصادی خوبی در این منطقه در حال شکل‌گیری است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مرز ماهیرود نیز به عنوان یکی از ظرفیت‌های خوب سربیشه و استان زیرساخت‌های مناسبی از جمله استقرار دستگاه ایکس‌ری یا تسهیلات رفاهی در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: شهرستان مرزی سربیشه دارای ظرفیت‌های بزرگ و البته مغفول مانده است که بخشی از این ظرفیت‌ها در حال به فعلیت رسیدن است و امروز شاهد رقم ‌خوردن یک اتفاق بزرگ در این منطقه مرزی هستیم.

نخعی با قدردانی از سرمایه‌گذار بخش خصوصی واحد تولید کنسانتره سنگ آهن گفت: جلسات متعددی برگزار و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان سربیشه بیان شد و علیرغم اینکه شرایط مناسب‌تری برای سرمایه‌گذار در سایر مناطق وجود داشت اما در این منطقه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی اظهار داشت: کلیدواژه سرمایه‌گذاران مجموعه این بوده که تحت تاثیر فرهنگ غنی مردم خراسان جنوبی قرار گرفته‌ایم و این نکته برای من به عنوان نماینده مردم جای افتخار داشته و دارد که یکی از عمده‌ترین دلایل حضور سرمایه‌گذار مطرح شده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آخرین تحقیقی که در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی انجام شده، بالاترین امنیت در حوزه سرمایه‌گذاری متعلق به خراسان جنوبی بوده و این استان در صدر استان‌ها قرار دارد که بدون شک بخش زیادی از آن مرهون فرهنگ غنی مردم استان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت عمل کردن مسوولان به وعده‌ها گفت: عمل نکردن به وعده‌ها آسیب جدی بوده و سرمایه‌های ما را کاهش می‌دهد لذا باید متناسب با امکانات و شرایط کشور که فراوان است، قول داده و پای آن بایستیم.

نخعی افزود: از همه مسوولان انتظار داریم برای تسهیل مسیر سنگلاخی سرمایه‌گذاری و کارآفرینی کمک کنند و در تحقیق اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس نیز یکی از بحث‌های جدی و نگرانی‌های کارآفرینان و سرمایه‌گذاران این است که بعضی مسوولان به وعده‌هایی که می‌دهند، عمل نمی‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسوولان باید مانع‌زدایی و نه مانع‌تراشی کنند گفت: تحریم، سوء‌مدیریت و بسیاری از این قبیل مسایل، سرمایه‌گذار و کارآفرین را دچار مشکل کرده ولی با وجود همه گرفتاری‌ها و بروکراسی‌های اداری حاضر است در کشور خودش کارآفرینی و ایجاد اشتغال کند که خیلی ارزشمند است.

وی افزود: مقداری فرهنگ محافظه‌کاری از گذشته در بین مسوولان استان نهادینه شده است که باید فکری برای این موضوع کرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد و با قوانین فعلی هم می‌توان موانع را رفع کرد البته مشکلاتی هم وجود دارد و وقتی صحبت از قانون می‌شود خیلی از دستورالعمل‌ها را نیز قانون می‌گویند در حالی که مسائل داخلی دستگاه است.

وی گفت: با ظرفیت‌های فعلی نیز اگر تفسیر قانون به نفع مردم و سرمایه‌گذار باشد و اراده و عزم جدی داشته باشیم، می‌توان خیلی از گره‌ها را باز کرد.

عملیات اجرایی واحد تولید کنسانتره سنگ آهن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی روز شنبه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان سربیشه آغاز شد.

طرح تولید کنسانتره سنگ آهن در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و با زیربنای هشت هزار متر مربع کلنگ‌زنی شد و با ظرفیت سالانه ۵۵۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن قرار است فاز نخست کارخانه هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

خراسان جنوبی چهار شهرستان مرزی دارد که سربیشه یکی از آنها و در فاصله ۶۶ کیلومتری شرق بیرجند است.