#در_خانه_میمانیم
#شکست_کرونا_مردم_همدلی
#کرونا_را_شکست_میدهیم
#رعایت_بهداشت_فردی

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: استمرار پویش «در خانه می‌مانیم» و گسترش آن بین آحاد جامعه از موضوعات مورد تاکید به ویژه در حوزه اطلاع رسانی است.

ناصر نبی زاده در یازدهمین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی و کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خراسان جنوبی ضمن تبریک هفته سلامت، به تاکیدات ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: استمرار پویش “در خانه می‌مانیم” و گسترش آن بین آحاد مردم جامعه، عدم خروج از منزل مگر در موارد ضروری، تبیین طرح فاصله گذاری هوشمند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه اصناف، رعایت بهداشت فردی در فضاهای عمومی و اطلاع رسانی درخصوص ضرورت اهدای خون با توجه به کاهش ذخایر خونی کشور از جمله این تاکیدات است.

وی با اشاره به محتواهای تولید شده در راستای اطلاع رسانی طرح فاصله گذاری هوشمند گفت: درخصوص پیگیری ثبت‌نام حداکثری صنوف نیز اقداماتی در قالب تولید محتوا انجام گرفته است.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: اهمیت ثبت‌نام صنوف در سامانه وزارت بهداشت، علاوه بر آگاهی ساختارهای نظارتی از فعالیت‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نیز به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه سازمان‌ها و نهادهایی که مجموعه اصنافی را در زیر مجموعه خود ‌دارند، نسبت به اخذ کد فعالیت از وزارت بهداشت اطلاع رسانی لازم را انجام دهند ادامه داد: رسانه‌های استان نیز نسبت به تولید موشن گرافی درخصوص طرح فاصله گذاری هوشمند و لزوم اهدای خون در این ایام اقدامات لازم را انجام دهند.

نبی زاده با تاکید بر اینکه رفع محدودیت‌ها در ادامه طرح فاصله گذاری هوشمند به معنای انجام رفتارهای پرخطر نیست خاطرنشان کرد: در این راستا حفظ فاصله گذاری، رعایت نکات بهداشتی و خودداری از انجام مسافرت‌های غیرضروری بین استانی اهمیت فراوانی دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان نیز به انجام ۱۵ هزار و ۶۹۰ مورد بازرسی از ۲۳ فروردین ماه امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: ۹۴ درصد اصناف مورد بازدید قرار گرفته، کد رهگیری برای فعالیت مجدد را اخذ کردند.

حسن امیرآبادی زاده افزود: البته ۱۳۷ واحد نیز به دلیل نداشتن کد فعالیت پلمب شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار واحد صنفی در استان کد رهگیری دارند گفت: تعدادی از صنوفی که پیش از طرح فاصله گذاری هوشمند فعالیت داشتند، اقدام به اخذ کد رهگیری نکرده‌اند و در این راستا ضرورت اطلاع رسانی به این دسته از اصناف احساس می‌شود.

طرح فاصله گذاری هوشمند در ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه در سراسر کشور اجرا و ثبت‌نام در سامانه اصناف و صنایع تا ساعت ۲۴ روز جمعه پنجم اردیبهشت تمدید شد.