مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تعداد موسسات فرهنگی و هنری تک منظوره و چند منظوره استان از ۱۱ موسسه در سال ۹۲ به ۵۳ مورد در حال حاضر افزایش یافته است که رشد خوبی دارد.

ناصر نبی‌زاده  افزود: تعداد موسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان جنوبی نیز از ۳۹ به ۵۱ موسسه در سال جاری افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ۱۲ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در این مدت تاسیس و اخذ موافقت اصولی و پروانه فعالیت آن در دولت تدبیر و امید انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: برگزاری ۲۲ دوره نمایشگاه قرآن کریم در چهار سال گذشته، برگزاری هفت دوره آزمون سراسری قرآن و عترت و اعطای ۲۴ هزار گواهینامه حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به شرکت‌کنندگان و برگزاری بیش از هزار و ۱۰۰ محفل انس با قرآن کریم از جمله اقدامات قرآنی شاخص این اداره‌ کل بوده است.

وی از افزایش تعداد چاپخانه‌های استان از ۳۶ به ۵۹ چاپخانه خبر داد و افزود: کانون‌های آگهی و تبلیغات نیز از ۷۱ به ۷۸، آموزشگاه‌های آزاد هنری از ۱۷ تا به ۲۱ مورد، تعداد انجمن‌های ادبی از ۱۷ به ۲۳ و انجمن‌های هنری از ۱۴ به ۱۶ انجمن افزایش یافته است.

نبی‌زاده با بیان اینکه تعداد ناشران استان در هفت سال گذشته از ۱۴ به ۳۰ ناشر افزایش یافته است گفت: شمار نمایندگی خبرگزاری‌ها از ۱۱ به ۱۵، نشریات و پایگاه‌های خبری از ۵۸ به ۱۲۶، سرپرستی و نمایندگی‌های مطبوعات از ۲۲ به ۴۰، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از ۳۷۷ به ۶۷۳ مورد، تعداد نگارخانه از سه به ۹ مورد، سالن‌های اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از ۷ به ۱۱ سالن، شرکت‌های تولید فیلم از پنج به ۹ مورد و تعداد سینماها از چهار به هفت مورد افزایش یافته است.

وی برگزاری هفت دوره نمایشگاه کتاب، چهار دوره جشن روز صنعت چاپ، ۹ دوره جشن روز خبرنگار، هشت جشنواره فیلم فجر، ۴۲ مراسم رونمایی از کتاب، هزار و ۴۷۷ شب اجرای تئاتر صحنه‌ای و خیابانی، هشت دوره جشنواره تئاتر، برگزاری ۲ دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی، سه دوره جشنواره نقاشی خط و هفت دوره جشنواره فیلم و عکس استانی را از اقدامات شاخص فرهنگی در هفت سال گذشته ذکر کرد.

وی اظهار داشت: برگزاری ۵۰ نمایشگاه توانمندی کانون‌های مساجد، ۱۰ هزار ساعت کلاس‌های آموزشی، توزیع ۱۰ هزار بسته‌های بهداشتی و حمایتی در دوران کرونا، برگزاری پنج هزار برنامه‌های قرآنی در کانون‌های مساجد، تجهیز بیش از ۳۵۰ کانون و تاسیس ۲۰۰ کتابخانه در سطح استان از اقدامات شاخص این اداره کل درخصوص توسعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.