مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: بیرجند با نسبت ۴.۳ کمترین میزان سرانه فضای آموزشی کشور را دارا است که با توجه به اهمیت ارتقای کیفیت آموزشی می‌طلبد نگاه ویژه‌ای به این بخش شود.

محمدحسین یکه‌خوانی روز سه‌شنبه در بازدید «علیرضا کاظمی» معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از دبیرستان فاطمه الزهرا (س) بیرجند افزود: جمعیت برخی کلاس‌ها در مرکز استان به ۴۰ نفر می‌رسد و بیرجند تنها شهری در خراسان جنوبی است که مدارس دو نوبت دارد.

وی اظهار داشت: جمعیت بیرجند در سال‌های گذشته به چهار برابر افزایش یافته که یکی از دلایل کمبود فضای آموزشی است و باید فکر اساسی برای بهبود فضای آموزشی داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند گفت: اگر این میزان از تراکم حفظ شود، ممکن است نتوانیم نیروی انسانی فرهیخته را تربیت کنیم.

وی افزود: کمبود دارالقرآن داریم و ۶۵ هزار دانش‌آموز با ۲ دارالقرآن مدیریت می‌شوند.

یکه‌خوانی اظهار داشت: بهبود وضعیت تنها اردوگاه شهرستان بیرجند نیز از مهمترین نیازمندی‌ها است.

وی گفت: یکی از مهمترین صادرات بیرجند در ادوار مختلف نیروی انسانی فرهیخته بوده است و آموزش و پرورش بیرجند با ۶۵ هزار دانش‌آموز و چهار هزار و ۲۰۰ فرهنگی شاغل مسیر تعالی خود را در راستای خدمت طی می‌کند.

وی افزود: پس از شیوع کرونا به همت معلمان، دانش‌آموزان و اولیا موفق به کسب رتبه‌های فراوان بخصوص در حوزه پرورشی شدیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند با بیان اینکه در جشنواره‌های مختلف رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردیم گفت: ۱۴۲ یادواره شهید در ۱۴۲ آموزشگاه استان از ابتدای امسال برگزار شد.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش دهم اسفند ۹۸ برای وحدت رویه پیام‌رسان ایتا معرفی و بعد از آن که شبکه شاد معرفی شد به یکی از قطب‌های تولید محتوای آموزشی کشور تبدیل شدیم.

یکه‌خوانی گفت: کسب بالاترین معدل امتحانات نهایی و رکورد زنی در رتبه‌های زیر هزار کشور با ۱۱۰ ‌رتبه و قبولی ۸۴ نفر در رشته‌های پزشکی از مهمترین افتخارات آموزش و پرورش شهرستان بیرجند بوده است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهرستان بیرجند دارای ۶۵ هزار دانش‌آموز است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش که شامگاه دیروز (دوشنبه) وارد بیرجند شد، امروز ضمن بازدید از دبیرستان فاطمه زهرا (س) در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خراسان جنوبی شرکت کرد و مدیران، معاونان و مربیان تربیتی مدارس نیز از طریق شبکه شاد در این نشست حضور داشتند.

عملیات اجرایی مدرسه قرآنی بیرجند به مساحت یک هزار و ۲۸۲ متر مربع نیز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش آغاز شد.