مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح تبیینی اندیشه تمدنی از نگاه امام علی (علیه السلام) در نهج البلاغه در ۸ گام اجرایی می شود.

، علی فرخنده در همایش تبیینی اندیشه تمدنی از نگاه امام علی (علیه السلام) در نهج البلاغه با بیان اینکه فاز یکی از موضوعات مطرح در کشور موضوع جهاد تبیین است که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد، اظهار داشت: نهج البلاغه خوانی از دیگر موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید در جامعه فراگیر شود.

وی با بیان اینکه امسال در ایام دهه امامت و ولایت و سالروز مباهله که تقابل حق و باطل است یک طرحی را تحت عنوان بررسی اندیشه تمدنی امام علی(علیه السلام) در نهج البلاغه را پیشنهاد دادیم، گفت: این طرح قرار است در ۸ مرحله در استان اجرایی شود و غرب و اسلام را در یک ترازویی به نام حقیقت بگذاریم و کار نخبگانی روی این موضوع انجام شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فاز اول طرح به عنوان حقوق بشر از نگاه اسلام وغرب برای قشر جوان در حوزه تبیین امروز آغاز شده است، افزود: امید است که بتوانیم در این طرح از سطح بین الملل هم مقالاتی داشته باشیم.
فرخنده با بیان اینکه فاز دوم با عنوان صلح و امنیت از نگاه اسلام و غرب در هفته دفاع مقدس است و فاز سوم در هفته استکبار ستیزی در آبان ماه با موضوع اخلاق و صداقت از منظر اسلام و غرب اجرا می شود، افزود: همچنین فاز چهارم در ایام متعلق به وحدت حوزه و دانشگاه و روز دانشجو با عنوان آزادی بیان از نگاه اسلام و غرب در اذرماه اجرایی می شود.
به گفته وی، فاز پنجم طرح نیز در دهه بصیرت با عنوان دموکراسی از نگاه اسلام و غرب و فاز ششم در دهه فجر با عنوان استقلال و آزادی ملت ها از نگاه اسلام و غرب اجرا می شود و فاز هفتم در نیز ۵ اردیبهشت ماه و همزمان با سالروز شکست حمله آمریکا در صحرای طبس با موضوع قدرت و نصرت از نگاه اسلام و غرب برگزار خواهد شد، افزود: اختتامیه این طرح در روز عید غدیر سال آینده و در دهه امامت و ولایت با حضور مسئولان استانی و کشوری با معرفی برگزیدگان و جمع بندی آثار علمی برگزار می شود.