نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: شهدا از جمله شهید سلیمانی‌، شهید چمران و شهید صیاد شیرازی نماد مقاومت و ایثار هستند که راه حیات انسانی و الهی را پیمودند.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی  در سومین یادواره شهدای خانواده اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: اینکه یاد شهدا در جامعه زنده نگه داشته می‌شود یک خواسته انسانی، فطری و الهی است.

وی افزود: امروز در بین مردم، مسوولان و جوانان ما نیز از این افراد ناشناخته هستند که وقتی آزمایشی به وجود می‌آید، همه آنها در صحنه حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: امیدواریم که خداوند نوع بشر را از این پلشتی، پستی و ننگ اقدامات استکبار جهانی نجات دهد.

وی با بیان اینکه از پیچیده‌ترین مسایل جهان هستی، مساله شناخت حیات است گفت: حیات سلسله مراتبی دارد از جمله حیات نباتی که آثار آن رشد است و این حیات در وجود انسان و حیوان مشترک بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: انسان دارای حیات انسانی، عقلانی، علمی، عرفانی، حیات طیبه و حیات الهی است.

وی گفت: انسان اگر مثل آینه خدایی شود و صفات خداوند در او منعکس، به حیات الهی می‌رسد که شهدا این گونه بودند و براساس آیات قرآن زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: در این مقطع آخرالزمانی که گاهی مرتبه بشر از حیوانات هم پایین آمده و درندگی، پستی و پلشتی را که می‌بینید، اگر در این مقطع خداوند دینش را یاری نمی‌کرد و در این نقطه مرکزی، پایگاهی را در مقابل فساد اندیشه غرب به وجود نمی‌آورد هیچ چیز برای بشر باقی نمی‌ماند.

وی افزود: این حکمت الهی بود که بندگان را دوست دارد و این تابلو و پایگاه را گذاشت برای کسانی که دوست دارند به این پایگاه بپیوندند و مساله بین‌المللی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه کل بشر به این پایگاه دعوت شده‌اند گفت: می‌بینید به جای اینکه در مسیر خداوند قرار گیرند به دنبال پستی، پلشتی، قتل و غارت هستند اما خداوند بندگان را دوست دارد و این اراده اوست که در این دنیای کفر آخرالزمانی یک پایگاه برای حیات انسانی و حیات الهی به وجود آورد و شهدا این مسیر را رفته‌اند.

وی بیان کرد: این سال‌ها وقتی مسیر اربعین حسینی باز می‌شود از کشورهای مختلف جهان، شیعه و سنی و سایر ادیان به‌خصوص افرادی از کشورهای غربی راهی کربلا معلی می‌شوند و خواستار عدل، عقل و مصلح هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر شرایط فراهم شود آنها از ما جلوتر هستند و از اربعین حسینی، انتظار ظهور حضرت مهدی (عج) و نجات بشر را دارند تا بشر از دست ستمگران نجات پیدا کند، زنده شود و به حیات طیبه و الهی برسد.

سومین یادواره ۲۵ شهید اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، رئیس شورای هماهنگی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، جمعی از مسوولان و کارکنان این مجموعه در بیرجند برگزار شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور