سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: فرمانداری‌های زیرکوه، نهبندان و بیرجند در اجرای طرح ساخت مسکن اقشار کم‌درآمد موفق عمل کرده‌‎اند و فرمانداران از ظرفیت دهیاران در جهت موفقیت بیشتر طرح استفاده کنند.

ناصر خوش خبر روز دوشنبه در نشست شورای راهبری طرح ۶ هزار واحد مسکن اقشار کم‌درآمد استان خراسان جنوبی که با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد، ادامه داد: ۶ شهرستان هنوز در این طرح موفقیتی نداشته‌اند که امید است در روزهای آتی با همت بیشتر به سقف مورد نظر دست یابند.

وی از فرمانداران شهرستان‌های استان خواست با تلاش مضاعف نسبت به جذب حداکثری سهمیه‌های تخصیص یافته تا ۱۵ دی ماه تلاش کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: فرمانداران باید فرصت‌سازی کنند و در کنار توجه به شهرها از ظرفیت جامعه روستایی در جهت رسیدن به سقف اختصاص یافته بهره بگیرند.

وی اظهار داشت: با توجه ویژه دولت به روستاها به عنوان ستون اصلی تولید و نقش این طرح در تثبیت جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها، در این طرح فرمانداران باید توجه ویژه‌ای به روستاها داشته باشند.

خوش خبر با اشاره به زلزله خیز بودن خراسان جنوبی گفت: برای افزایش ضریب امنیت منازل مسکونی در مناطق شهری و روستایی و رفع دغدغه همیشگی شهروندان اجرای این طرح رضایت مردم و به دنبال آن خداوند را به همراه دارد.

وی به تاکید استاندار بر حفظ سهمیه‌های تخصیصی یافته به شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: تمام تلاش بر آن است تا سهمیه‌های شهرستان‌ها که براساس مؤلفه‌ها و نگاه توسعه‌ای حاکم بر آن اختصاص یافته، تغییر پیدا نکند اما اگر فرمانداران نتوانند نسبت به جذب سهمیه در بازه زمانی مورد نظر موفق عمل کنند در جلسه آتی برای این سهمیه‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید از ابتکارات فرمانداران موفق در این طرح استفاده شود، از بنیاد مسکن خواست با تشکیل گروه کاری به کمک شهرستان‌ها بشتابد.

پس از اجرای موفقیت آمیز طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی که در پی سفر اسفند ماه ۹۷ «محمدباقر نوبخت» به این استان عملیاتی و بسیاری از این واحدها در مناطق روستایی افتتاح شد، احداث مسکن شهری برای نیازمندان هم در اولویت قرار گرفت و تفاهم‌نامه آن در سفر خرداد امسال رییس سازمان برنامه و بودجه به امضا رسید.

براساس این تفاهم‌نامه، مقرر شد پنج هزار واحد مسکن برای اقشار کم‌درآمد و بد مسکن‌ها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و در حاشیه شهرها یا بافت‌های فرسوده شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت احداث شود. همچنین یک هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن بازنشسته‌های واجد شرایط در این طرح لحاظ شده است.

با توجه به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در انجام تعهد ساخت پنج هزار واحد مسکونی از مجموعه سهمیه طرح مسکن محرومان و نتایج خوبی که در خراسان جنوبی به همراه داشت، ساخت ۶ هزار واحد مسکن شهری برای اقشار کم‌درآمد نیز به این حوزه واگذار شد.

عملیات اجرایی ۶ هزار واحد مسکن شهری ویژه اقشار کم‌درآمد در استان خراسان جنوبی همزمان با سومین روز هفته دولت امسال آغاز شد.