فعالان معدن طلای شادان با بهره‌گیری صحیح منابع به دنبال سرمایه‌گذاری و تولید ثروت هستند.

مرتضی ذاکریان، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی  امروز در بازدید از معدن شادان اظهارداشت: خوشبختانه در کشور و در استان نسل جوان کارها را در دست گرفته و با دانش و سخت‌کوشی در مسیر توسعه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: براساس آنچه فعالان این معدن اذعان دارند معدن طلای شادان تا ۲۵ سال آینده بدون هیچگونه اکتشاف جدیدی ذخیره معدنی  دارد و می‌تواند زمینه اشتغال پایدار جوانان این منطقه را تضمین و سبب رونق اقتصادی این منطقه شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به تنوع و ارزش گونه های معدنی استان، یادآور شد: شاخص‌های منحصر به فرد معدن طلای شادان نشان می دهد با آینده‌نگری و آینده پژوهی و بهره‌گیری از واحدهای فناوری در زمینه های مختلف به دنبال برنامه‌های توسعه ای هستند.

ذاکریان خاطرنشان کرد: اتفاق بزرگی که در معدن طلای شادان رقم خورده این بوده که فعالان این معدن با بهره‌گیری صحیح از دانش و فناوری به دنبال تبدیل ثروت و سرمایه برای منطقه هستند.

وی متذکر شد: خوشبختانه در سال گذشته اتفاق خوبی در معدن طلای شادان افتاد و دارایی که قبل از آن هیچ آورده ای برای سرمایه‌گذاران و مردم منطقه نداشت تبدیل به ثروت و سرمایه گشت که موجب توسعه این منطقه خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان مهار تورم و رشد تولید بیان داشت: نامگذاری سال با توجه به یک هدف کمی بوده که باید بدانیم در پایان سال ۱۴۰۱ در چه نقطه‌ای در نرخ تورم و دیگر شاخص‌های اقتصادی قرار داشته ایم و قرار است در ماه‌های آینده به چه نقطه ای برسیم.

ذاکریان ادامه داد: قسمتی از شعار سال جنبه سلبی داشته که باید تورم مهار شود و همزمان با آن تولید باید افزایش یابد زیرا رونق تولید وابسته به مهار تورم بوده که از فرسایش سرمایه جلوگیری و  رفاه اجتماعی و اقتصادی مردم را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر همه افراد یک دهه  به صورت جهادی در هر جایگاهی که قرار دارند، کار کنند و نیت خود را به وظیفه محول شده به خود گره بزنند به طور یقین کشور به توسعه می‌رسد چون کشور ایران از لحاظ ذخایر و منابع از جمله منابع انسانی کشوری غنی است.

مدیر کل اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در پاسخ به درخواست‌های مطرح شده توسط فعالان معدن شادان از جمله بحث آب برای فرآیند توسعه، برق و حقوق دولتی معادن گفت: درخواست حقوق دولتی معادن در سفر رئیس جمهور به استان مطرح و ایشان به این درخواست پاسخ مثبتی داشته اند که امیداست با پیگیری‌های بیشتر زودتر به نتیجه برسد.

 

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور