#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: باند امداد و نجات شهرستان فردوس در شرایط اضطراری که عملیات اجرایی آن بیش از ۱۵ سال زمان برده، آماده بهره‌برداری است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده در نشست بررسی مشکلات پروژه باند امداد و نجات فردوس افزود: یکی از پروژه‌های سنواتی استان که عملیات اجرایی آن بیش از ۱۵ سال طول کشیده، پروژه باند امداد و نجات فردوس است.

وی اظهار داشت: براساس سوابق موجود، وجود سوانح طبیعی نظیر زلزله ویرانگر سال ۱۳۴۷ در شهرستان فردوس، احداث این پروژه به تصویب رسید و عملیات اجرایی آن با همکاری مردم و دولت آغاز شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با تکمیل و بهره‌برداری کامل از پروژه باند امداد و نجات فردوس، آمادگی شهرستان و استان در پاسخ به شرایط بحران ارتقا خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه قابلیت بهره‌برداری دارد افزود: این پروژه برای تامین امنیت نیاز به حصارکشی و ایجاد راه دسترسی دارد و برای نگهداری لوازم ضروری نیز ایجاد یک باب سوله بحران جزو ضروریات اولیه است.

عباس‌زاده گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید پروژه‌هایی که بیش از ۱۰ سال به درازا کشیده را پالایش کند تا پس از تعیین تکلیف پروژه‌ها، نسبت به اتمام هرچه سریعتر آنها اقدام شود.

وی تصریح کرد: راکد ماندن پروژه‌ها به هر دلیل، تضییع حقوق بیت‌المال را به همراه دارد لذا بسرعت باید درخصوص این پروژه‌ها تصمیم‌گیری شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهستان دارد و زلزله و سیل از حوادث طبیعی پر رخداد در این استان است.

فردوس در ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان است و خراسان جنوبی در ۲ شهر بیرجند و طبس فرودگاه فعال دارد.