معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی همزمان با هفته جهانی صنایع دستی در مرکز استان خبر داد.

حسین عباس زاده روز یکشنبه در نشست خبری هفته صنایع دستی اظهار داشت: این خانه خلاق در محل خانه اعتمادی بیرجند با محوریت سه رشته بافته های داری، نساجی سنتی و گوهر سنگ ها راه اندازی خواهد شد و تعدادی تولید کننده خلاق با طراحی جدید و با ایجاد کارگاه فعال می شوند.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر دانش آموختگان از برخی رشته های صنایع دستی گفت: سفالگری و لعاب روی سفال، طراحی و تولید چرم و صنایع چوب از جمله رشته های مورد علاقه به ویژه جوانان است.

عباس زاده ارایه آموزش در حوزه بسته بندی را از برنامه های پیش رو عنوان کرد و گفت: برای این منظور استاد از تهران حضور خواهد داشت و متناسب با سلیقه بازار در زمینه بسته بندی آموزش هایی ارایه می کند.

وی همچنین از برنامه راه اندازی بازارچه صنایع دستی روستای خراشاد خبر داد و افزود: این بازارچه ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی دارد که پس از ابلاغ اعتبارات در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث می شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: مرکز علمی و پژوهش های نساجی سنتی در روستای خراشاد راه اندازی خواهد شد که بخش های مختلف و متنوعی در راستای آموزش و رونق تولید دارد.

وی با اشاره به صدور ۱۶۵ پروانه تولید صنایع دستی انفرادی در سال گذشته گفت: چهار فقره پروانه تولید کارگاهی نیز سال ۹۷ صادر شده است.

عباس زاده اظهار داشت: سال گذشته هشت میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی و فراگیر پرداخت شد و امسال هم محدودیتی برای پرداخت تسهیلات اشتغال نداریم.

۲۰ خرداد در تقویم رسمی کشور روز صنایع دستی است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله