فضای استاندارد فرهنگی برای اجرا و تمرین تئاتر ، مشکلات زیرساختی در تنها سالن آمفی تئاتر نهبندان ، کمبود بودجه و اعتبار برای حمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فیلم سازان نهبندانی ، حمایت از برنامه های قرآنی ، نبود دکور و تجهیزات و هزینه های بالای گریم و دکور برای هنرهای نمایشی ، عدم حمایت از هنرمندان برای حضور در جشنواره های ملی ازجمله خواسته های مطرح شده هنرمندان نهبندانی ادر این نشست بود .

?مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این نشست گفت : برای هر گروه تئاتری که به جشنواره  فجر استانی راه یابد ۷ میلیون تومان هزینه ورودی پرداخت می کنیم تا از این رو انگیزه ای برای حضور هنرمندان در جشنواره باشد

?وی همچنین قول تامین روشنایی سالن آمفی تئاتر نور تا مبلغ ۲۰ میلیون تومان را هم به هنرمندان داد و اضافه کرد : برای بهسازی سالن نور اعتباراتی را در دست پیگیری داریم که در صورت تخصیص در این سالن هزینه خواهد شد.

?رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان نیز گفت : کتاب فرهنگ کنایه های نهبندان مدت ها منتظر ثبت در فهرست آثار فاخر ملی بود که امسال این امر محقق شد.

? سیدحسین هاشمی افزود : در بسیاری از نقاط شهر دیوارنگاره هایی با مضمون فرهنگ بومی نهبندان در حال اجرا است که بخشی از این دیوارنگاره ها در شهر نهبندان و شوسف انجام شده است

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور