دستگاه‌های اجرایی برای تعیین تکلیف زمین‌های ویژه طرح‌های سرمایه‌گذاری و پاسخ به استعلام‌های مربوطه در خراسان جنوبی ۲ هفته مهلت دارند تا بروکراسی اداری برای سرمایه‌گذاران به حداقل برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌ها باید تعیین زمین مناسب و پاسخ به استعلام‌های مربوطه را در مدت ۲ هفته به تایید کارگروه زیربنایی برسانند.

“محمد فرهادی” در نشست راهبردی نحوه تعیین مکان‌های پیشنهادی برای احداث واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری ستاد توسعه خاوران افزود: بررسی زمین مناسب، اخذ استعلام‌ها برای تعیین کاربری و مجوز ساخت به سرمایه‌گذاری باید طی این ۱۴ روز به تایید کارگروه زیربنایی برسد و طی کردن این روال در گذشته برای سرمایه‌گذاران بیش از ۶ ماه زمان می‌برد.

وی ضمن تقدیر از اقدام استاندار مبنی بر تشکیل ستاد توسعه خاوران گفت: رویکرد و اهداف این ستاد مورد توجه مقامات کشوری قرار گرفته و به عنوان یک طرح موفق به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی یکی از مهمترین اهداف این طرح را به حداقل رساندن بروکراسی اداری در راستای کاهش دغدغه سرمایه‌گذاران بیان کرد و گفت: در این طرح بر استفاده از فناوری‌های جدید در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات تاکید شده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته کاری GIS استان، استانداردسازی لایه‌ها و ابلاغ به این کمیته را خواستار شد و افزود: به‌روز رسانی لایه‌های GIS توسط دستگاه‌های اجرایی و با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی طی مدت ۱۰ روز کاری باید انجام شود.

فرهادی تاکید کرد: به جهت مدیریت زمان، در بحث مکان‌یابی طرح‌ها لازم است همان ابتدای کار، نظر شهرک صنعتی و فرمانداری مربوطه اخذ شود و تسلط فرمانداران بر مشکلات و محدودیت‌های شهرستانی، روند کار را شتاب می‌بخشد.

وی گفت: دستگاه‌های متولی نیز باید در ارائه اطلاعات اولیه، دقت بیشتری داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این زمینه تاکید کرد و افزود: این دفتر باید شاخص‌هایی که برای استقرار صنعت‌های مدنظر لازم است را با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مربوطه احصا کند.

وی تصریح کرد: این تعامل و همکاری بین دستگاه‌ها، کار را با سرعت بیشتر و خطای کمتری پیش می‌برد.